سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۳
مرحوم باباعلی جوانمرد تحت تاثیر هیچ شاعری نبود

شاعر و طنزپرداز ارومیه‌ای گفت: مرحوم باباعلی جوانمرد در شعر روشی مخصوص به خود و عامه‌فهم و زبانی ساده بوده و تحت تاثیر هیچ شاعری نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، محفل طنز حوزه هنری استان با حضور سعید سلیمان‌پور، شاعر، طنزپرداز برجسته، استاد دانشگاه و جمعی از شعرا و به‌ یاد شاعر طنزپرداز ارومیه مرحوم باباعلی جوانمرد برگزار شد.
 
سعید سلیمانپور، در این مراسم گفت: شعر و کلام طنزآمیز هم پیامی انسانی، اجتماعی و انتقادی دارد و هم در تعابیر لطیف و کلمات نشاط‌آور به مخاطب منتقل می‌شود.

 وی با بیان اینکه شعر مرحوم استاد باباعلی جوانمرد ویژگی‌های طنز واقعی را دارد، افزود:  استاد جوانمرد به‌عنوان یک شاعر اجتماعی، متعهد، مردمی، شاعری اجتماعی، منتقد و خوش‌مشرب بود؛  و در شعر، روشی مخصوص به خود و عامه‌فهم و زبانی ساده بوده و تحت تاثیر هیچ شاعری نبود.

در این نشست ماهانه، شعرای حاضر در جلسه ضمن قرائت اشعار خود در موضوعات مختلف و طنزآمیز، به بیان خاطرات خود از مرحوم جوانمرد پرداختند و یادش را گرامی داشتند.

یادآوری می‌شود؛ باباعلی جوانمرد در ۱۳۳۲ در ارومیه متولد شد و در ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ و بعد از دو سال تحمل بیماری سرطان در گذشت و در قطعه هنرمندان و مشاهیر باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

بیش از  10  جلد کتاب شعر ازجمله: «دیوان جوانمرد»، «بیزیم ده آللاهیمیز وار»، «قاره بادیمجان»، «وجدانی عذابا سالما دونیا» و ... به چاپ رسیده است و در سال 1395 طی سلسله‌مراسم «گؤروش»، آیین نکوداشت مرحوم جوانمرد از سوی واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی برگزار شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها