دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
راه‌اندازی کتابخانه عمومی در شهر نالوس باید عملیاتی شود

معاون سياسی امنيتی و اجتماعی فرماندار شهرستان اشنویه گفت: با توجه به استعداد و پتانسیل مناسب و مطلوب در شهرستان جهت افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای، راه‌اندازی کتابخانه عمومی در شهر نالوس باید عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربايجان‌غربي، جلسه مشترك انجمن كتابخانه‌هاي عمومی شهرستان اشنويه و بخش نالوس به رياست نجم‌الدین تمری، معاون سياسی امنيتی و اجتماعی فرماندار شهرستان اشنويه و با حضور اميد دانا، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و ساير اعضاي هر دو انجمن در كتابخانه خاتم الانبياء (ص) اشنويه برگزار گرديد.

نجم الدین تمری، معاون سياسی امنيتی و اجتماعی فرماندار اشنویه در اين جلسه با تأكيد بر ضرورت افزايش شاخص‌هاي كتابخانه‌ای در این شهرستان گفت: با توجه به استعداد و پتانسیل مناسب و مطلوب در شهرستان جهت افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای، راه‌اندازی کتابخانه عمومی در شهر نالوس باید عملیاتی شود.

وی افزود: همچنین اداره كتابخانه عمومی شهرستان نسبت به رايزنی، هماهنگی و پيگيری‌های لازم با بخشداري نالوس، شوراي اسلامی و شهرداری و ادارات مرتبط جهت راه‌اندازي كتابخانه عمومي در شهر نالوس اقدام كند.

خالد خضری، رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومی شهرستان اشنويه، ضمن ارائه گزارش آماري از وضعيت موجود كتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: در حال حاضر در كتابخانه‌های اشنويه 40 هزار نسخه كتاب موجود می‌باشد و از ابتدای سال‌جاري خيرين و اعضاي كتابخانه 820 جلد كتاب به مجموعه اهداء كرده‌اند.

خضری افزود: از بارزترين طرح‌های كتابخانه، طرح«كتاب پيک» می‌باشد كه به واسطه این طرح امکان ارسال کتاب‌های مورد نیاز برای كسانی كه امكان مراجعه حضوري را ندارند فراهم شده است.

در ادامه خالد جداری، رئيس شورای اسلامی شهر اشنويه ضمن تأکید بر اهميت كتابخانه‌های عمومی در ارتقاء سطح فرهنگي جامعه در خصوص پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری قول مساعد داد.

در اين جلسه همچنين ساير اعضاي انجمن كتابخانه عمومي خواستار افزايش و تأمين اعتبار راه‌اندازي و تجهيز كتابخانه‌هاي جديد و توجه بيشتر به فرهنگ كتاب و كتابخواني در شهرستان شده‌اند، برگزاری مسابقه نقاشی در بستر برنامه شاد با همکاری آموزش و پرورش، مکاتبه با ادارات ذیربط جهت گسترش فضای کتابخانه‌ای و پرد اخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها توسط شهرداری از مهمترین مصوبات جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها