سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کلنگ‌زنی پروژه کتابخانه خیّرساز باغ زاهدی شهر فسا

مراسم کلنگ‌زنی و آغاز پروژه کتابخانه خیّرساز در باغ زاهدی شهر فسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در ادامه برنامه‌های هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، امروز دوم آذرماه 1400 در مراسمی با  حضور حجت‌الله فیروزی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، علیرضا فیروزی، فرماندار ویژه فسا، محمدصادق صفرپور،  شهردار و مهرداد نیساری رییس شواری شهر فسا پروژه کتابخانه خیرساز در باغ زاهدی در جنوب شهر فسا کلنگ‌زنی شد.
 
نماینده مردم فسا در مجلس با اشاره به ارزش کارهای فرهنگی عنوان کرد: مردم فسا مردمی فرهنگ دوست و دارای سطح سواد دانشگاهی بالایی هستند که خود نشان‌دهنده زنده بودن فسا درحوزه علم و فرهنگ است.
 
حجت‌الله فیروزی، ادامه داد: خوشبختانه مسئولین شهر نگاه خوبی به حوزه فرهنگ دارند و اگر خیرین کمک کنند می‌توانیم امیدوار باشیم که گام‌های بلندی در حوزه کتاب و کتابخوانی برداشته شود.
 
وی با اشاره به نقش خیرین در انجام پروژه‌ها تاکید کرد: وقتی خیرین کار را شروع کنند مسئولین هم کمک خواهند کرد که پروژه به سرانجام برسد. انشاالله با کمک خیر عزیز، مردم در این منطقه محروم و جنوب شهر نیز از نعمت کتاب و کتابخوانی بهره‌مند شوند.
 
روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این آیین ضمن تبریک ایام هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار عنوان کرد: برکت این پروژه به خاطر حضور خیر نیک‌اندیش آقای رضایی و توجه وی به بحث کتاب و کتابخانه است.
 
وی ادامه داد: فسا شهری دانشگاهی است و به زیرساختهای فرهنگی نیار دارد تا بتواند با توسعه فرهنگی به توسعه همه جانبه دست یابد.
 
منوچهری با اشاره به توجه ویژه به حوزه فرهنگ تاکید کرد: توسعه را باید از فرهنگ شروع کنیم که دروازه ورود به آن کتاب و کتابخوانی است و بهترین روش برای بالابردن سطح فرهنگ یک جامعه به ویژه جوامع محروم کمک به توسعه کتابخوانی در آن مناطق است.
 
وی در ادامه گفت: این پروژه در منطقه کم‌برخوردار کلنگ‌زنی می‌شود که قابل ستایش است. زمانی که این پروژه به بهره‌برداری برسد دعای خیر مردم منطقه بدرقه راه خیر محترم و مسئولین خواهد شد.
 
منوچهری ابراز امیدواری کرد هر چه سریع‌تر مردم منطقه از برکت کتابخانه بهره‌مند شوند و کودکان امروز بتوانند با بهره‌مندی از نعمت کتابخانه رشد کنند و افراد مفید و تاثیرگذاری برای جامعه شوند.
 
علیرضا فیروزی فرماندار و رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا نیز در این مراسم عنوان کرد: در حال حاضر کتابخانه‌های خوبی در شهرستان فسا در حال فعالیت هستند که این مایه مباهات است البته باید تلاش شود که کتابخانه‌ها گسترش و توسعه یابد.
 
فرماندار فسا با اشاره به اینکه دانایی قدرت است عنوان کرد: مباحث فرهنگی مغفول مانده است. همیشه دنبال پروژه‌های صنعتی و کشاورزی هستیم در حالی که بنای توسعه از فرهنگ می‌گذرد.
 
فرماندار فسا ادامه داد: به همت خیر بزرگوار و شهرداری امیدواریم این پروژه به زودی به بهره‌برداری برسد زیرا جنوب شهر نیازمند حرکت‌های فرهنگی است.
 
مهرداد نیساری رییس شورای شهر فسا نیز در این آیین با اشاره به اینکه کتابداران سفیر علم و آگاهی هستند گفت: آقای رضایی خیر اندیشمند فسا در حالی که می‌توانست در حوزه‌های دیگر فعالیت کند اما در حوزه معرفت بخش کتاب و کتابخوانی ورود کرده است که بسیار قابل تقدیر و ستایش است.
 
در حاشیه این مراسم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در دیدار با حجت‌الله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس در خصوص مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان از جمله پروژه نوبندگان و کتابخانه سیار گفت و گو کرد.
 
یادآور می‌شود: پروژه کتابخانه عمومی باغ زاهدی فسا به متراژ 220 متر در بوستان زاهدی در منطقه جنوبی شهر فسا با همت خیرین و مسئولان فسا کلنگ‌زنی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها