دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
شهید ابراهیم هادی را باید از کسانی شنید که شنیده‌ها را دیده‌اند

مرتضی پارساییان از همرزمان شهید ابراهیم هادی، بیان کرد: شهید ابراهیم هادی، یکی از اعضای گروه «دستمال سرخ‌ها» بود که بعد از شهادت شهید علی‌اصغر وصالی در گیلانغرب، گروه اندرزگو را تشکیل داد. شهید ابراهیم هادی را باید از کسانی شنید که شنیده‌ها را دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آئین رونمایی از کتاب «جوانمرد» یکشنبه سی‌اُم آبان‌ماه همزمان با هفته کتاب با حضور همرزمان و خانواده شهید ابراهیم هادی، علی اکبری مزدآبادی؛ نویسنده کتاب، محمد‌علی صمدی؛ پژوهشگر، تحلیلگر و کارشناس حوزه دفاع مقدس، سرگرد رحیمی؛ جانشین فرمانده بسیج ناحیه شهید بهشتی، شهردار ناحیه 2 منطقه هشت و جمعی از خانواده معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس، به همت کتابخانه دکتر شهیدی و با مشارکت انتشارت یازهرا در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.
 
ترویج فرهنگ شهدا، رسالت بزرگی است
سعید رنجبریان؛ مدیر فرهنگی هنری منطقه هشت در این مراسم، گفت: شهید مانند اکسیژن است و وجودش برکتی است که ما بعد از شهادت هم آن را حس می‌کنیم. اگر ما در دایرةالمعارف انسانیت کسانی مانند ابراهیم هادی را نداشته باشیم، دایرةالمعارف ما جامع و کامل نیست، چراکه امثال ابراهیم هادی وجودشان و حضورشان و سبک زندگی‌شان به‌گونه‌ای بود که بعد از شهادتشان هم منشأ خیر و برکت بودند.
 
وی ادامه داد: امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند: «آیا شما فکر می‌کنید که جرم و جسم کوچکی  هستید، درحالی‌که در درون شما عوالم بزرگتری وجود دارد. ما بروز و ظهور این عوالم بزرگ را در وجود ابراهیم هادی می‌بینیم. ترویج فرهنگ شهید ابراهیم‌ هادی و دیگر شهدا، رسالت بزرگی است. ما افتخار می‌کنیم که امروز میزبان کسانی هستیم که در تولید و تحریر این کتاب نقش پررنگی داشتند. امید که بتوانیم با تبیین و ترویج فرهنگ شهادت نقش خود را ایفا کنیم.
 
در ادامه مراسم از همرزمان شهید، سردار مرتضی پارساییان و سردارعباس نظیفی و برادر بزرگوارشان غلامرضا هادی دعوت شد تا درباره شهید و خاطراتشان مطالبی را بیان کنند.
 
مرتضی پارساییان از همرزمان شهید ابراهیم هادی، بیان کرد: شهید ابراهیم هادی، یکی از اعضای گروه «دستمال سرخ‌ها» بود که بعد از شهادت شهید علی‌اصغر وصالی در گیلانغرب، گروه اندرزگو را تشکیل داد. شهید ابراهیم هادی را باید از کسانی شنید که شنیده‌ها را دیده‌اند.
 
ابراهیم هادی یک تفکر بود
سردار عباس نظیفی یکی دیگر از همرزمان شهید ابراهیم هادی نیز خاطره‌ای را از این شهید مطرح کرد: در عملیات والفجر10 مقدماتی که از گیلانغرب حرکت کردیم، یک آشنایی بین بچه‌های گیلانغرب و لشکر 27 بود. برای عملیات والفجر10، قسمت شد که ما از گیلانغرب راه بیفتیم. شب قبل از عملیات بچه‌ها دور هم نشستیم و شهید ابراهیم هادی گفتند بچه‌ها بیایید با هم قرآن بخوانیم و دست در دست هم دادیم و قسم خوردیم که هر کس در عملیات شهید شد، بقیه را شفاعت کند. روز عملیات به علت برخی مشکلات و پاتک‌های دشمن ما نتوانستیم عملیات والفجر 10 را انجام دهیم و من به بچه ها گفتم که به عقب برگردند، ولی متاسفانه ابراهیم هادی در کانال ماند و نتوانست برگردد و بعد که برای تفحص بچه‌ها را فرستادیم، بازهم متاسفانه نتوانستیم ابراهیم هادی را پیدا کنیم. یکی از چیزهای مهمی که در مورد این کانال باید بگویم این است که بچه‌هایی که در کانال کمیل بودند آب برای خوردن نداشتند و تا آخرین قطره خونشان در آنجا مقاومت کردند.
 
وی ادامه داد: بعد از پنج روز که در محاصره دشمن بودند، در آن کانال تشنه‌تر از شهید ابراهیم‌ هادی کسی نبود. شهید هادی دنبال مسئولیت و نامش نبود. کسی بود که اگر یک قمقمه آب در آن شرایط داشت آن را به همه بچه‌های حاضر در آنجا می‌داد، ولی خود جرعه‌ای از آن آب را نمی‌نوشید. ابراهیم هادی یک تفکر بود، از مرام و معرفت و دست به سینه بودن و جوانمرد بودن او هرچه بگوییم کم گفته‌ایم.
 
سخنران بعدی مراسم، محمدعلی صمدی؛ پژوهشگرو تحلیلگر حوزه دفاع مقدس بود. وی در بخشی از سخنان خود گفت: من در پروژه کنار آقای اکبری بودم. بین کتاب «سلام بر ابراهیم» و کتاب «جوانمرد» تفاوت‌هایی وجود داشت. کتاب اول در احیای نام شهید ابراهیم هادی خیلی موثر بود، ولی مطالب خیلی دقیق بیان نشده بود و آقای اکبری وقتی پیشنهاد کتاب «جوانمرد» را داد. قرار شد که این کتاب مستند شود. از هر چه که همرزمان شهید بیان می‌کنند باید تمام وکمال ذکر شود، مگر جایی که خود گوینده تمایل به ذکر گفته‌ها نداشته باشد. در کتاب «جوانمرد» سعی شده که هویت تاریخی کتاب حفظ شود. مکان و تاریخ رویداد و...  با ذکر جزییات تا جایی که امکان داشت، آورده شود؛ اینکه کسانی که در جبهه حضور داشتند از کجا و چه خانواده‌ای هستند و این تفاوت کتاب «سلام بر ابراهیم» با «جوانمرد» بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها