یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
هشتمین جشنواره استانی بزرگداشت روز صنعت چاپ فارس برگزار شد

آیین هشتمین جشنواره استانی بزرگداشت روز صنعت چاپ فارس و بیست و یکمین جشنواره ملی چاپ ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، آیین هشتمین جشنواره استانی بزرگداشت روز صنعت چاپ فارس و بیست و یکمین جشنواره ملی چاپ ایران با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران فارس و جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی برگزار شد.

مهدی فرهنگ، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران فارس ضمن تشکر از برگزارکنندگان این برنامه در رابطه با اشتغال ایجاد شده در این صنعت، مطرح کرد: در صنعت چاپ استان فارس بیش از صدها مراکز و نزدیک به هزار نفر فعالیت دارند که در این سال‌ها با وجود بیماری فراگیر کرونا و کمبود کار، تاکنون با همه مسائل موجود فعال هستند.
 
وی با گلایه از روند ارجاع کارهای مربوط به صنعت چپ به استان‌های دیگر ادامه داد: استان تهران و همجوار آن به دلیل تمرکز منابع نسبت به استان فارس خدمات ارزان‌تری ارائه می‌کنند و همین باعث شده که اکثر مراکز دولتی به ویژه بانک‌ها اکثر کارهای بخش خصوصی را چاپ می‌کنند که نیازمند تدابیری در رابطه با این موضوع هستیم.
 
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در سخنرانی خود در جمع صنعتگران عرصه چاپ و نشر با بیان اینکه صنعت چاپ به فرهنگ گره خورده است، عنوان کرد: مهم‌ترین وسیله صنعت چاپ، کاغذ است که امید است با راه‌اندازی کارخانه زاگرس که ظرفیت تامین ۴۰ درصد کاغذ کشور را دارد به صنعت چاپ فارس کمک شود.
 
وی با اشاره به اینکه صنعت چاپ فارس محروم است، گفت: امیدواریم رونق از دست رفته صنعت چاپ با نشر و گسترش فرهنگ مطالعه و توجه به موضوع انتقال کارها به استان تهران و قم با تدابیری دوباره احیاء شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ زاگرس خبر داد و در این زمینه مطرح کرد: با راه‌اندازی این کارخانه که با سرمایه‌گذاری حدود هزار میلیارد ریالی و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال انجام است، بتوانیم این پروژه اقتصاد مقاومتی را در تامین بخش قابل توجهی از نیازهای مصرفی کشور به مرحله بهره‌برداری برسانیم.
 
حمیدرضا ایزدی با تاکید بر اینکه رسالتی در صنعت چاپ بر عهده ما قرار دارد، بیان کرد: این سازمان در زمینه تأمین دستگاه‌ها و ثبت سفارش‌ها و موارد مرتبط در زمینه بازرگانی و توسعه تجارت با لحاظ نمودن کمترین بوروکراسی اداری در راستای تحقق اهداف صنعت چاپ استان فارس و شهرستان شیراز، قدم بر خواهد داشت.
 
در پایان این مراسم از صنعتگران فعال عرصه چاپ و نشر، برگزیدگان مختلف این جشنواره و همچنین فعالان اتحادیه چاپخانه‌داران نیز تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها