یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
صیانت از ادبیات دفاع مقدس وظیفه و رسالت همه ماست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: صیانت از ادبیات دفاع مقدس وظیفه و رسالت همه ما است و در این مسیر باید با جدیت تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاطرات یکی از مادران شهدا با عنوان «تنها گریه کن» که به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با سراسر کشور برگزار شد، گفت: صیانت از ادبیات دفاع مقدس وظیفه و رسالت همه ما است و در این مسیر باید با جدیت تلاش کنیم.

وی افزود: هرآنچه را امروز داریم و در تمامی حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی از آن بهره‌مند هستیم، مرهون خون شهدا و رشادتهای آن‌هاست بنابراین پاسداشت این رشادت‌ها وظیفه تمامی جامعه است و صیانت از ادبیات دفاع مقدس وظیفه و رسالت همه ما است و در این مسیر باید با جدیت تلاش کنیم.

این مسئول ادامه داد: شهدا چشم خود را به تمام خوشی‌های دنیا بستند و بی‌تفاوت به تجملات دنیوی راه شهادت را انتخاب کرده و به درجه‌ای دست یافتند که ما قدرت رسیدن به آن درجات و کسب آن را نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: باید کتاب‌هایی که توسط مقام معظم رهبری تقریظ می‌شود، مورد مطالعه قرار گرفته و به آنچه ایشان در تقریظ مدنظر قرار می‌دهند توجه کرد. 

وی با اشاره به خاطرات مادر شهید در کتاب «تنها گریه کن» افزود: این کتاب استمرار ادبیات و جریان فرهنگی است که از دوران دفاع مقدس شروع شده و بسیار ارزشمند است که همچنان این گهرها خود را نشان می‌دهد. 

در این مراسم، ۲ نفر از مادران شهدای والامقام به بازگویی خاطراتی از فرزندان شهیدشان پرداختند. تجلیل از مادران شهدا و رونمایی از کتاب «سرزمین لاله خیز» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کتاب «گریه کن تنها» روایت زندگی اشرف السادات منتظری مادر شهید «محمد معماریان» است. در این کتاب تصویری کوتاه و مختصر اما پرمعنا از یک عمر زندگی و فرمانبری و ولایت‌پذیری زنی را می‌خوانیم که فرزندش را فدای پابرجا ماندن و استقلال این سرزمین کرده و خودش نیز در راه اسلام و انقلاب از هر چه در توان داشته، فروگذار نکرده است. بخشی از این کتاب به مبارزات انقلابی خانم منتظری در قم و تهران می‌پردازد و نمایی کلی از سیمای زنی مجاهد را نشان می‌دهد که نقشی پررنگ و ستودنی در پیرزوی انقلاب داشت. بخش دوم کتاب هم به خاطرات مادر از زمان جنگ و شهادت فرزند دلبندش محمد و همچنین فعالیت‌های این مادر برومند پس از جنگ و مشارکت‌های سازنده‌اش در کارهای خیر مردمی و اجتماعی اختصاص دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها