یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
شهرستان چایپاره صاحب کتابخانه عمومی شد

به‌مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه عمومی شهدای حاجیلار در شهر فاقد کتابخانه حاجیلار شهرستان چایپاره به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، این کتابخانه همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، صابر امینی فرماندار چایپاره، حجت الاسلام رسول جمشیدی، امام جمعه چایپاره و سایر مسئولین شهرستان به بهره‌برداری رسید.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و هفته بسیج گفت: خدا را شاکریم که امروز با افتتاح کتابخانه عمومی «شهدای حاجیلار» یک اتفاق خوب فرهنگی به همت والای مردم و مسئولین شهرستان چایپاره و شهر حاجیلار  رخ می‌دهد.

معصومی گفت: برخورداری از خدمات گسترده کتابخوانی حق مردم فرهنگ دوست شهر حاجیلار است که به فضل الهی با ایجاد کتابخانه در شهر این امر مهم محقق می‌شود و دسترسی عادلانه به منابع اطلاعاتی و عدالت فرهنگی یکی از مهمترین اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با این رویکرد رایزنی‌ها و تلاش‌هایی انجام داد و با مساعدت فرمانداری محترم، بخشی از ساختمان بخشداری حاجیلار به صورت حق انتفاع به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شد.

وی افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی پس از تحویل ساختمان در کمترین زمان ممکن این کتابخانه را با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تعمیر و تجهیز نموده و آماده افتتاح کرد.

این مسئول ادامه داد: با افتتاح کتابخانه در شهر فاقد کتابخانه حاجیلار، از مجموع ۴۸ نقطه شهری استان، ۱۳ نقطه شهری دیگر، فاقد کتابخانه است که با استفاده از ظرفیت سایر دستگاهها تمام تلاش خود را برای برخورداری مردم این مناطق از خدمات کتابخانه‌ای انجام خواهیم داد.

معصومی بیان کرد:  در جریان راه‌اندازی و افتتاح کتابخانه شهدای حاجیلار شاهد مساعدتهای بسیار خوبی از جانب بخشداری، شورای شهر، خیرین و مردم فرهنگی حاجیلار بودیم و این نشان از علاقمندی مردم و ریشه فرهنگی قوی این شهر دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابخانه شهدای حاجیلار به عنوان یک مرکز موثق فرهنگی و اجتماعی خواهد بود که صرفاً فقط کتاب امانت نخواهد داد بلکه در این کتابخانه فعالیت‌های مختلفی در حوزه اجتماعی، پرورش خلاقیت، آموزش، کارآفرینی و فعالیتهای علمی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر  مجموع فضای کتابخانه‌ای شهرستان چایپاره ۸۷۰ مترمربع است و با بیش از ۳۶ هزار جلد کتاب در خدمت مردم شهرستان می‌باشد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربابجان‌غربی افزود: این کتابخانه با زیربنای ۱۰۰مترمربع و ۲۵۰متر مربع مساحت در شهر فاقد کتابخانه حاجیلار شهرستان چایپاره راه‌اندازی شد و کتابخانه دارای بخش‌های کودک و نوجوان، نشریات، سالن مطالعه، مخزن و امانت است.

حجت الاسلام رسول جمشیدی، امام جمعه شهرستان چایپاره نیز ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «در منزل خود من همه افراد بدون استثنا هر شب در حال مطالعه خوابشان می‌برد خود من هم همینطور ، همه افراد خانه ما وقتی می‌خواهند بخوابند حتما یک کتاب در کنار دستشان است و من فکر می‌کنم که همه خانواده‌های ایرانی باید این گونه باشند»، گفت:  ما باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در خصوص کتاب و کتابخوانی مطالعه و سرمشق قرار دهیم.

وی ادامه داد:  بحث کتاب و کتابخوانی باید از همان اوایل کودکی آموزش داده شود و پدران و مادران در این موضوع نقش اساسی دارند و می‌توانند خود به عنوان الگوی کتابخوانی باشند در خانواده‌ای که پدر و مادر کتاب می‌خوانند فرزندان آن خانواده نیز  کتاب خوان خواهند شد.

حجت الاسلام جمشیدی بیان کرد: با تبلیغات، روش‌های جدید، اجرای مسابقات کتابخوانی و معرفی کتابهای جدید منتشر شده در موضوعات مختلف عامه پسند می‌توان مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم.

امام جمعه شهرستان چایپاره اظهار کرد: با در اختیار قرار دادن کتابهای مناسب و خوب در دسترس دانش آموزان می‌توانیم آنها را به کتابخوانی دعوت و با کتاب انس  دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها