یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
تجلیل از مادران شهدا و نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان یزد

مراسم مجازی رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گربه کن» با حضور خانواده های شهدا در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم یازدهمین پاسداشت جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» صبح امروز یکشنبه و همزمان با سراسر کشور، با حضور خانواده‌های شهدا و مسئولان استانی در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم گفت: ادبیات یکی از ماندگارترین شیوه‌هایی است که در طول تاریخ در ثبت و مستندسازی رویدادها موثر بوده است.

وی افزود: بسیاری از اتفاقات و رویدادها و شخصیت‌ها در قالب‌های ادبی به ما منتقل شده‌اند و اگر ادبیات نبود، این انتقال صورت نمی‌گرفت و از این جهت این حوزه بسیار مهم است.

جوادیان‌زاده ادامه داد: بسیاری از رویدادهای دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و ... در قالب‌های ادبی ریخته شده و شکل گرفته‌اند و این امکان به وجود آمده که از آنها بهره‌مند شویم.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بسیاری از رویدادها در زمان شکل‌گیری، قابل مشاهده هستند اما رویدادهای تاریخی پس از گذشت زمان ابعادی از خود را نشان می‌دهند که قبلا دیده نشده بود که نمونه آن را در دفاع مقدس شاهد هستیم.

وی با اشاره به خاطرات مادر شهید در کتاب «تنها گریه کن» افزود: این کتاب استمرار ادبیات و جریان فرهنگی است که از دوران دفاع مقدس شروع شده و بسیار ارزشمند است که همچنان این گهرها خود را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: ما در استان یزد با استقبال خوب ناشران و مخاطبین از حوزه دفاع مقدس هستیم که نمونه آن را در کنگره شهدا می‎‌بینیم که بیش از 100 کتاب منتشر شد.

در این مراسم از کتاب «عاشقی شیوه قبیله ما است» اثر دکتر غلامرضا محمدی از شاعران و نویسندگان استان یزد رونمایی شد.

در ادامه این مراسم از وحید حسنی، مصطفی زمانی‌فر، عباس رنجبر، ابوالقاسم شایق، حسین عبدالهیان، ولی سلطانی گردفرامرز، یوسف بدرالدین، سید صدرالدین حسینی مشهدی، محمدرضا کلانتری سرچشمه، غلامرضا محمدی به عنوان نویسندگان حوزه ادبیات پایداری و مقاومت تجلیل شد.

همچنین در این مراسم نیز از سکینه زارع احمد آباد مادر شهیدان عباس و محمود صدیقی خویدک، خدیجه فلاح مادر شهیدان حسن و علیرضا مهرجردی، فاطمه لوک زاده مادر شهیدان غلامرضا و حسن اشرف زاده، فاطمه حاجی باقی آبادی و مادر شهیدان محمد ناصر و محمدرضا ضیغمیان، انتظاری مادر شهید عباس اشترزاده رکن آبادی، ربابه فلاح مادر شهید حمیدرضا جمعه زاده بافقی، سکینه احمدی مادر شهید محمدرضا عیوض پور، خانم خجسته مادر شهید حمید قیصری، دهقان اشکذری مادر شهید حسین رشیدی فر، ربابه پارسائیان مادر شهید محمد حسین پارسائیان، عصمت‌هادمی مادر شهید محمد مهدی شیرغلامی، بلقیص مهدی زاده اردکانی مادر شهید محمدرضا اشرف پور اردکانی، فاطمه سلطان پناه دربیدی مادر شهید مرتضی دلاوری پور، فاطمه مدیر مادر شهید جلیل مدیری، زهرا مشکاه مادر شهید علی عقدایی، خدیجه پورقوام آبادی مادر شهید علی آقا عسکری، اشرف السادات مصدق مادر شهید محمدکاظم راضی، شوکت مورکی علی آباد مادر شهید علی زارعیان، صدیقه باغبان زاده مادر شهید سعید عطابخش، کواکبی مادر شهید حمید رضا آقا عسکری به عنوان خانواده شهدا قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط