جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
کتابخانه عمومی شهید طوسی جزن دامغان افتتاح شد

علی‌رغم وضعیت قرمز کرونایی و پس از ماه‌ها انتظار و وعده‌های مدیران کتابخانه عمومی استان سمنان، عصر پنجشنبه 27 آبان کتابخانه عمومی شهید طوسی روستای جزن دامغان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان گفت: در شهرستان دامغان 9 کتابخانه عمومی نهادی و 2 کتابخانه مشارکتی وجود دارد.

وی افزود: کتابخانه‌های دامغان دارای 10 هزار و 77 متر مربع مساحت است که 3 هزار و 223 متر مربع زیربنا دارند.

طاهریان تصریح کرد: به ازای هر 9 هزار و 251 نفر یک باب کتابخانه عمومی در دامغان وجود دارد که این شاخص در برخی از شهرهای استان حدود 14 هزار نفر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان اظهار کرد: 3 درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه های عمومی هستند که در کل شهرستان های استان باید این شاخص ارتقا یابد.
 


وی یادآور شد: میانگین شاخص امانت برای هر عضو در کتابخانه های عمومی دامغان 4.7 جلد کتاب است.

محمد طاهریان از افتتاح بخش ناشنوایان در کتابخانه عمومی سمنان خبر داد و گفت: در این بخش خدمات آموزشی و فرهنگی به ناشنوایان ارائه می شود.

وی افزود: ناشنوایان می توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه شوند.

در ادامه آزاده امینیان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان بیان کرد: کتابخانه عمومی شهید طوسی جزن در 150 متر مربع در روستای جزن از توابع بخش مرکزی دامغان بنا نهاده شده است.

 

وی افزود: 4 هزار جلد کتاب در کتابخانه عمومی شهید طوسی جزن در موضوعات مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... وجود دارد.

امینیان از برگزاری پویش جمع آوری کتاب طی هفته آینده در دامغان خبر داد و یادآور شد: افزایش منابع کمی و کیفی این کتابخانه از مهمترین اهداف این پویش است.

مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان اظهار کرد: موقعیت شناسی و زمان شناسی خانواده شهید طوسی در ساخت کتابخانه ستودنی است.

 


وی بیان کرد: اولویت خانواده شهید طوسی با ساخت کتابخانه عمومی در شرایط فعلی صیانت از فرهنگ و هنر جوانان این سرزمین است که باید آن را ارج نهیم.

بندرآبادی ضمن تاکید بر ترویج اقدامات پسندیده در حوزه فرهنگ خواستار انس و الفت بیش از پیش جوانان و نوجوانان با کتاب شد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها