جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
عصر کتاب ویژه بزرگداشت حسن انوری در ارومیه برگزار شد

عصر کتاب ویژه بزرگداشت حسن انوری در ارومیه، به‌مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، عصر کتاب ویژه بزرگداشت حسن انوری در ارومیه، با حضور نوسندگان و علاقمندان به‌مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب در خانه مطبوعات استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: تأثیر مؤسسه لغت‌نامه دهخدا را به رغم داشتن کمترین امکانات در توسعه زبان و ادبیات فارسی در ایران ستایش کرد و آن را حاصل زحمات طاقت‌فرسای مردان و زنان بزرگ شاغل در این مؤسسه دانست.

وی یکی از این مردان بزرگ را دکتر حسن انوری خواند و گفت: «این استاد برجسته با کمک این افراد که هیچکدام غم نان و نام نداشته و ندارند کار بزرگی را در این موسسه انجام دادند».

این مسئول ادامه داد: وی یکی از کسانی است که بعضی از حروف(مجلدات) فرهنگ لغت دهخدا را نوشته است. خود نیز فرهنگ کامل و جدیدی بنام فرهنگ بزرگ سخن را به رشته تحریر درآورده که منبع و مأخذ بزرگ واژه وسخن در حیطه ادبیات برای استفاده پژوهشگران می‌باشد که حاوی ۷۵۰ هزار واژه، ۱۶۰ هزار شاهد و ۱۰ هزار مثل و ۱۵۰۰ تصویر می باشد که در هشت جلد و بالغ بر ۸۵۰۰ واژه استخوان بندی شده است.

حجت الاسلام خدایای بیان کرد: از حسن انوری به عنوان یک چهره فراملی و بزرگترین استاد حال حاضر  در زمینه ادبیات ایران زمین یاد می‌شود.

یادآوری می‌شود؛ حسن انوری در سال ۱۳۱۲ در تکاب متولد شده است و در سال ۱۳۸۷ به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی گردیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها