چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
مسئله‌پردازی و حل مشکل مهمترین نقطه قوت خبرگزاری کتاب است

استاندار یزد با اشاره به پیگیری‌ها و اقدامات خبرگزاری کتاب ایران در استان یزد گفت: این خبرگزاری بدون حاشیه‌پردازی و با نگاه مساله‌پردازی و حل مشکل در این استان فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، همزمان با هفته کتاب، مهران فاطمی استاندار یزد به همراه مجید جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد از دفتر نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد بازدید کردند.

در این بازدید که همزمان بود با پانزدهمین سالروز تاسیس خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده مطرح یزدی و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد و علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز حضور داشتند و در خصوص فعالیت‌های این خبرگزاری در استان مطالبی ارائه شد.

مهران فاطمی استاندار یزد در این مراسم گفت: من علاقه شدیدی به کتاب دارم و در حوزه کتاب بیشتر از پوشاک هزینه کرده‌ام زیرا کتاب، دغدغه‌ای برای من بوده و برایم بهجت‌آفرین و شادی‌آور بوده است.

وی افزود: یکی از بزرگان بیان می‌کردند که اگر بتوانیم نسل جوان را با مسجد، قرآن و عالم ربانی متصل کنیم، سلامت آنها تضمین می‌شود که این نشان از جایگاه این سه بخش برای تربیت جامعه است.

استاندار یزد بیان کرد: همه افرادی که در زمینه کتاب کار می‌کنند، لحظه به لحظه فعالیت آنها مصداق عمل صالح و کار خیر است.

فاطمی بیان کرد: ما همیشه بخش فرهنگ را مغفول واقع شده‌ایم و بدان کمتر به آن توجه کرده‌ایم و اگرچه مساله فوری کشور اقتصاد است، اما ما معتقدیم که برای حل مسائل اقتصادی کشور باید فرهنگ را تقویت کنیم و اگر فرهنگ خمس، احسان، حل مشکلات مردم و ... برای ما حل شود دیگر ما نیاز به کمیته امداد و بهزیستی نداریم.

وی افزود: ما در بحث اصلاح الگوی مصرف نیاز به کار فرهنگی داریم و باید زیرساخت‌های فکری، فرهنگی و اندیشه‌ای اصلاح شود.
 

استاندار یزد بیان کرد: حضرت آقا بیان کردند که با وجود این مشغله‌هایم اگر بدانم روزی دو، سه ساعت صحبت کردنم، مردم را کتابخوان‌تر می‌کند از برنامه‎های دیگر خود می‌زنم و به این کار می‌پردازم که این بیانات نشان از اهمیت کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: جامعه‌ای که ارتباط با کتاب‌های خوب دارد بسیاری از معضلات آن کمتر می‌‌شود و سرعت پیشرفت و تعالی آن بیشتر می‌شود.

فاطمی بیان کرد: ما از خبرگزاری کتاب در استان یزد تشکر می‌کنیم که موارد و سوژه‌ها را به صورت دقیق پیگیری و بدون حاشیه‌پردازی و با نگاه مساله‌پردازی و حل مشکل در این استان فعالیت می‌کند.

وی گفت: این نگاه حل مشکل می‌تواند دقیق‌تر، زمان‌مندتر و صحیح‌تر به حل مشکلات بپردازد زیرا رسانه به موضع ورود کرده و مشکلات را منعکس می‌کند.

استاندار یزد گفت: من اصلا از انتقادات رسانه‌ای ناراحت نمی‌شوم و از آنها نیز استقبال می‌کنم و معتقدم که رسانه‌ها باید نقد کرده و مشکلات را بیان کنند.

سیدضیا میررحیمی مسئول نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد هم در سخنانی گفت: رویکرد خبرگزاری کتاب در استان یزد به عنوان رسانه فرهنگی است که سعی شده در قالب فعالیت‌های ترویجی و رسانه‌ای کتاب و کتابخوانی، در این مسیر گام بردارد.

وی افزود: معرفی ظرفیت‌های کتاب و کتابخوانی و نویسندگان استانی یکی از ماموریت‌های ما در خبرگزاری کتاب است که سعی شده با مصاحبه و پیگیری سوژه‌ها و همچنین پوشش فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی آن را دنبال کنیم.

میررحیمی بیان کرد: خبرگزاری کتاب ایران در استان یزد از سال 98 و در سال پایتختی کتاب ایران در استان آغاز به کار کرده است و تاکنون نیز اقدامات خوبی داشته که مورد توجه مخاطبین کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

وی گفت: تاکنون سوژه‌هایی همچون میدان کتاب، تعداد کتابخانه‌ها در منطق محروم استان توسط این خبرگزاری در استان پیگیری شده که به نتایج مطلوبی نیز رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط