چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
خادمان کتاب و کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

در مراسمی با حضور مسئولین استانی، از خادمان کتاب و کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام رحم‌الله خواجه‌پور، امام جمعه شهر مارگون ضمن تسلیت شهادت حضرت معصومه (س) و بیان ویژگی‌های زندگانی و شخصیت آن بانوی بزرگوار اسلام، گفت: ائمه اطهار در طول زندگانی با برکت خویش مردم را به استناد سوره‌های مبارکه علق و  قلم به مطالعه، کتاب خوانی، علم آموزی و دانش افزایی سفارش کرده اند.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار تصریح کرد: خداوند کتابهای مقدس و بزرگی را برای هدایت بشر به پیامبران معجزه کرد که  بزرگترین کتاب انسان سازی قرآن کریم است که  توسط پیامبر عظیم الشان اسلام برای بشر به ارمغان آورده شد، کتابی کامل و هدایتگر که با خواندن و تعمق و تدبر در آن به تمام هستی و این جهان پی می‌بریم.

امام جمعه شهر مارگون گفت: علمی که انسان را متواضع می‌کند علم الهی و علمی که انسان را متکبر می‌کند علم شیطانی است که و انسان با مطالعه علم الهی توسط کتابهای مفید و ارزنده به خداوند نزدیکتر و در خدمت خلق الله قرار می‌گیرد و چه سعادتی بالاتر از این که با مطالعه کتاب‌های خوب، به خدا نزدیک و در میان مردم خدمت نمایید.

خطیب نماز جمعه شهر مارگون ضمن تقدیر از اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کتابداران زحمتکش این مجموعه فرهنگی بیان داشت: در این مجموعه در چند سال اخیر برنامه‌های فرهنگی خوبی به ویژه در ایام کرونا در فضای مجازی، معرفی و نشست‌های مختلف کتابخوانی برگزار شده است.


وی گریزی هم به خوانش و مطالعه کتاب و استفاده از فضای مجازی زد  و گفت: فضای مجازی در کنار برخی نقاط مثبت، نقاط منفی زیادی هم دارد که همان افسار گسیختگی و بی در و پیکری و انتشار اطلاعات کم و بیش غلط است که این فضا را آلوده و اسباب و ابزاری برای منحرف کردن نسل جوان ما توسط دشمن بکار رفته که مقام معظم رهبری هم بارها به آن اشاره کرده اند ولی کتاب یک کالای فرهنگی تمام مثبت که می‌توان می‌توان با آن انس گرفت و بدون هیچ آسیبی برای رشد و تعالی کودکان و نوجوانان و جوانان از آن بهره برد.

امام جمعه شهر مارگون افزود: باید در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیشتر تلاش شود، چه در فضای فیزیکی کتابخانه‌ها و چه در خانواده‌ها باید این کالا براحتی و بسهولت در اختیار نسل کنونی جامعه قرار گیرد و برای تبلیغ کتابهای خوب باید از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بهترین استفاده را کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز ضمن تبریک هفته کتاب و روز گرامیداشت کتاب و کتابخوانی و کتابدار گفت: این مناسبت و گرامیداشت در واقع تجلیل از زحمتکشانی است که برای ترویج و گسترش مطالعه در بین اقشار جامعه تلاش  وافر نموده اند و در واقع کتابخانه مکانی مقدس است که انسان‌های نیک اندیش و عالم در آن خدمتی صادقانه در جهت توسعه فرهنگی جامعه انجام می‌دهند.

یاسر رحیمیان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار داشت: در ایام بیماری منحوس کرونا، کتابخانه‌های عمومی بیشترین بهره را از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کرد و در استان بیش از ۴۰ گروه در پیام رسان‌های اجتماعی فعال هستند که روزانه برنامه‌های متنوع فرهنگی نظیر معرفی کتاب، دورهمی و نشست‌های کتابخوانی، خوانش و نقد کتاب، کارها و برنامه‌های خلاقانه انجام می‌دهند که در همین یکسال گذشته بیش از ۴۵۰۰ برنامه در بستر فضای مجازی توسط کتابداران کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.

وی افزود: امروز نهاد کتابخانه‌های عمومی در مسیر توسعه و گسترش فرهنگی خوبی قرار گرفته است به گونه ای که کتابخانه‌ها نه تنها محلی برای امانت کتاب و مطالعه کتاب، بلکه به پایگاه بزرگ فرهنگی و اجتماعی در جامعه تبدیل شده است.

در پایان این آیین، از کتاب «ارتباط کلید موفقیت شما» ترجمه نادر آزادصفت و فریبا قلعه نوی رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها