سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
تجلیل از مولفان برگزیده در جشنواره «بامهر‌ترین‌ها»

انتشارات سوره مهر به مناسبت هفته کتاب، جشنواره «بامهر‌ترین‌ها» را با هدف تقدیر از نویسندگان این مجموعه برگزار کرد.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جشنواره «بامهر‌ترین‌ها» دوشنبه 24 آبان‌ماه با اجرای حامد عسکری در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد تا از پیشکسوت‌ترین، جوان‌ترین، پرفروش‌ترین نویسنده و ... این انتشارات قدردانی شود.
 
علی‌اکبر شیروانی؛ مدیرعامل موسسه انتشارات سوره مهر در ابتدای برنامه با یادی از علامه طباطبایی که هفته کتاب مزین به نام اوست، گفت: این جلسه تجلیل و تکریم از کتاب و نویسنده کتاب است و یادی می‌کنیم از دو عزیز از دست‌رفته که حالا در جمع ما نیستند؛ حجت‌الاسلام مصطفی آژینی که سال پیش مجموعه شعرش با نام «به یاد بهار» منتشر شد و نویسنده توانمند و زبردست حمید علی‌دوستی شهرکی که جایشان در بین ما خالی است.
 
در ادامه محمدمهدی دادمان؛ رئیس حوزه هنری از محمدعلی کشاورز، نویسنده کتاب «نشان نوشتاری» به‌عنوان نویسنده پیشکسوت سوره مهر قدردانی کرد.
 
کشاورز درباره کتاب «نشان نوشتاری» اظهار کرد: سه سال پیش برای آموزش نشان نوشتاری به قم رفتم و تنها یک جزوه 20 صفحه‌ای ارائه کردم و مباحث و سوالاتی پیرامون این موضوع مطرح شد و انگیزه‌ای برای تالیف این کتاب شد. به تهران که آمدم تصمیم به نوشتن کتاب «نشان نوشتاری» گرفتم تا هنرمندان علاقه‌مند و گرافیست‌های بیشتری از این موضوع استفاده کنند و بهره ببرند.
 
همچنین از معصومه صفایی‌راد به‌عنوان جوان‌ترین نویسنده این نشر تقدیر شد و با ابتکار دست‌اندرکاران جشنواره تدیس جشنواره توسط همسر این نویسنده اهدا شد. کتاب «به صرف قهوه و پیتا» سفرنامه‌ای اوست از تجربه 10 روزه حضورش در بوسنی و هرز‌گوین و پیاده‌روی سه روزه او در مراسم یادبود مارش میرا.
 
صفایی‌راد درباره سفرنامه‌اش توضیح داد: این پیاده‌روی هر سال برگزار می‌شود و یادبود قربانیان نسل‌کشی سربرنیتسا است و و روز چهارم پیاده‌روی به قبرستان پوتوچاری در حومه شهر سربرنیتسا ختم می‌شود. در این نسل‌کشی بیش از هشت هزار نفر در یک روز جانشان را از دست می‌دهند.
 
همراه با توضیحات صفایی‌راد بخش‌هایی از مستند مارش میرا هم پخش شد که شامل تصاویر جدیدی از راهپیمایی بود و تصاویر قدیمی از کندوکاو در گورهای دست‌جمعی و گفت‌وگو با بازماندگان این نسل‌کشی هولناک.
 
علی اسکندری، یکی دیگر از نویسندگان تقدیرشده در این برنامه بود؛ این جایزه برای کتاب «دیپورت» خاطرات پیمان امیری، جوانی که به قصد مهاجرت غیرقانونی راهی ترکیه و مرز یونان می‌شود و در نهایت طی سلسله رخدادهایی سر از سوریه و زندان جبهه النصره درمی‌آورد و در نهایت با کمک نیروهای مدافع حرم نجات می‌یابد، به او اهدا شد. تقدیر از او توسط فرزند شهید اصغر پاشاپور انجام شد، کسی که نقش اصلی را در نجات راوی کتاب داشت.
 
مهرداد صدقی، نویسنده کتاب طنز «آبنبات ‌هل‌دار» پرفروش‌ترین کتاب الکترونیک هم تقدیر شد.
 
بهناز ضرابی‌زاده هم از دیگر تقدیرشوندگان بود، برای کتاب مطرح «دخترشینا». ضرابی‌زاده درباره دلیل نگارش «دخترشینا» گفت: کتاب سال 90 منتشر شد و من دو سال قبلش به این فکر کرده بودم که همیشه از رزمندگان یاد شده است و جای خانم‌هایی که پشت جبهه مقاومت کرده‌اند، خالی است و از آن‌ها گفته نمی‌شود. دوست داشتم جنگ را در خانه بنویسم و از همسری که با وجود داشتن 22-23 سال سن، پنج بچه دارد و همسرش شهید می‌شود. عاشق شوهرش بوده است، اما مقاومت می‌کند و پا به پای همسرش می‌ایستد.
 
همچنین در این بخش تماس زنده تصویری با یکی از خادمان حرم امام رضا(ع) برقرار شد و او ضمن نمایش تصویر گنبد حرم مطهر امام رضا (ع) گفت که بهترین تقدیر از اثری شایسته باید از بهترین مکان صورت گیرد.
 
عنوان پرفروش‌ترین کتاب شعر هم به کتاب «اکنون» فاضل نظری تعلق گرفت. نظری پس از دریافت جایزه اظهار کرد: حوزه هنری مانند خانه من است و همیشه حس خوبی به این مجموعه دارم. وقتی شعری تبدیل به کتاب می‌شود،عوامل نشر هم در شکل‌گیری کتاب دخیل هستند، همینطور گرافیست‌ها و من جایزه خود را به آقای مجید زارع تقدیم می‌کنم که طرح جلد کتاب‌های شعر من را طراحی کرده‌اند.
 
در پایان از پرفروش‌ترین‌های بخش مختلف تجلیل شد. نیما اکبرخانی برای رمان «اثریا»، لیلا نظری گیلانده با مجموعه خاطره «حاج جلال»، سرباز روح‌الله رضوی «از کشمیر تا کاراکاس»، سعید علامیان برای «برای تاریخ می‌گویم» و سبا بابایی مادر شهید ژاپنی که راوی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، قدردانی شدند. همچنین از خانواده زنده‌یاد حمید علی‌دوستی شهرکی؛ نویسنده کتاب «برشکن»، تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها