دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
رونمایی از کتاب‌های «دمی با روح الله» و «راه شب» در نورالشهدا گرگان

در نخستین روز از بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان، از دو عنوان کتاب «دمی با روح الله» و «راه شب» در گلزار شهدای گمنام (نورالشهدا) شهرستان گرگان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، نخستین روز از بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان با برپایی آیین غبار‌روبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام شهرستان گرگان و رونمایی از پوستر  این رویداد فرهنگی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه، مدیر و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس و جمعی از کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گلستان، امروز دوشنبه 24 آبان‌ماه در گلزار شهدای گمنام (نورالشهدا) شهرستان گرگان آغاز شد.

در حاشیه این مراسم عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تبریک هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و ادای احترام به شهدای والامقام، گفت: امنیت، آرامش و سربلندی ملت ایران را مرهون دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان هستیم و ثبت و نشر کتب در این حوزه امری مهم است که باید بدان توجه ویژه‌ای نشان دهیم.

وی با تاکید مجدد بر اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای انتقال از خودگذشتگی نسل‌های گذشته و خون‌هایی که برای انقلاب اسلامی ریخته شده، ثبت و ضبط آن‌ها است، افزود: در بحث انتقال فرهنگ ایثارو شهادت به نسل جوان باید بر راهکارهای فرهنگی و هنری تکیه کرد که یکی از ابزارهای ماندگار کتاب است.
 

 
در ادامه این آیین، از دو عنوان کتاب «دمی با روح الله» به قلم «غلامعلی زارع» و «فاطمه احمدی» که درباره اندیشه‌ها و عواطف جمعی از مبارزان و رزمندگان دفاع مقدس درباره امام خمینی (ره) است و نیز کتاب صوتی «راه شب» که به همت «هادی خرمالی» تالیف شده و به خاطرات «اللهیار نُهتانی» آزاده بلوچ ساکن استان گلستان اختصاص دارد، رونمایی شد.

سپس عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر از حاضران در مراسم غبارروبی از ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه ایثار و شهادت از  انتشارات نورالشهدا بازدید به عمل آوردند.

در این دیدار «عاطفه محضری» مسئول «انتشارات نورالشهدا» گفت: کتاب «دمی با روح الله» حاصل تلاش زوج فعال در حوزه ایثار و شهادت «غلامعلی زارع» و «فاطمه احمدی» به رشته تحریر در آمده است و نیز کتاب «راه شب» ابتدا در سال 1395 به صورت کاغذی چاپ شد و امروز شاهد رونمایی نسخه صوتی آن بودیم.

وی درباره انتشارات، گفت: انتشارات نورالشهدا  از سال 1396 به طور رسمی آغاز به کار کرد و تا به امروز بالغ بر 100 عنوان کتاب را با محوریت دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و موضوعات مرتبط روانه بازار نشر کرده‌ایم.
 

 
محضری افزود: برای سال جاری انتشار 60 عنوان کتاب را پیش‌بینی کرده‌ایم که تا به امروز 22 عنوان چاپ و  رونمایی شده و بقیه این تعداد در حال سپری کردن مراحل قانونی، صفحه آرایی و ویراستاری است.

در بخش پایان این مراسم به رسم تکریم و قدردانی به پاس توجه به ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب، در مولفان کتب با اهدای هدایایی تجلیل شد.


یادآوری می‌شود، بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از24 آبان‌ماه تا 1 آذرماه با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها