دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
بازدید سرزده استاندار یزد از کتابخانه مرکزی این استان

استاندار یزد همزمان با هفته کتاب با حضور در کتابخانه مرکزی یزد با مسئولان این حوزه دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مهران فاطمی استاندار یزد همزمان با هفته کتاب با حضور در کتابخانه مرکزی با مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و کتابخانه مرکزی یزد دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار یزد در این مراسم گفت: حوزه کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های فرهنگی در سطح کشور است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر امر کتاب‌ و کتابخوانی دارند و در بسیاری از بیانات خود بر اهمیت این حوزه تاکید ویژه دارند.

فاطمی ادامه داد: هرچه بیشتر به کتاب‌ و کتابخوانی در جامعه اهمیت بدهیم در مدیریت شهری و معضلات، شاهد اثرگذاری مثبت خواهیم بود و کار ما نیز بهتر ارائه می‌شود.


استاندار یزد گفت: ما برای پروژه‌های بزرگ هزینه‌های بسیار زیادی می‌کنیم در صورتی که با هزینه‌های بسیار کمتری در بخش کتابخوانی می‌توانیم به نتایج بهتر برسیم.

وی افزود: وقتی نگاه بلند داشته باشیم خداوند نیز دست ما را می‌گیرد و موفقیت به ما نزدیک‌تر می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این نشست گفت: ساماندهی، افزایش فضا و بهسازی بیش از 35 کتابخانه شهری و 15 کتابخانه روستایی، ساماندهی سیستم سرمایشی و گرمایشی بیش از 70 کتابخانه در استان، شاداب‌سازی بخش‌های کودک در 85 کتابخانه از جمله اقدامات در زمینه عمرانی کتابخانه‌های عمومی‌ استان یزد بوده است.
 

رقیه دوست فاطمیها گفت: بر اساس آمارهای کتابخانه‌ها سرانه کتابخانه استان یزد از نظر زیربنا، تعداد کتابخانه، عضویت و حتی امانت رتبه اول کشور را داریم و همچنان نیز آن را حفظ کرده‌ایم اما رویکرد مردم یزد کنکوری است ولی باز هم به نسبت سایر استان‌ها وضعیت مطلوب‌تری دارد.

وی افزود: افتتاح کتابخانه مرکزی یزد، اتفاق خوبی بود در پایان سال 1399 صورت گرفت و امروز نیز 3 هزار و 611 نفر عضو در این کتابخانه داریم که این نشانگر علاقه‌ و توجه شهروندان به کتاب و کتابخوانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط