یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
300 برنامه فرهنگی ویژه هفته کتاب در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از برگزاری بیش از 300 برنامه متنوع فرهنگی به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، محمد مخدومی در جمع اصحاب رسانه در فضای مجازی با اشاره به برنامه‌های بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: 300 عنوان برنامه در 52 باب کتابخانه عمومی استان کردستان به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از 24 آبان لغایت 1 آذر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: افتتاح کتابخانه عمومی روستای دزلی شهرستان سروآباد و همچنین افتتاح کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده شهرستان سقز از برنامه‌های شاخص استان کردستان در هفته کتاب است.

مخدومی بیان کرد: همچنین عضویت متقاضیان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از 24 لغایت 26 آبان ماه رایگان است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه عمومی در این نهاد فرهنگی عضو شوند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد:  اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد در روزهای 22 آبان لغایت 1 آذر از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب سال جاری است و اعضایی که منابع امانی خود را در این مدت به کتابخانه‌ها عودت دهند مشمول تخفیف 100 درصدی جرایم دیرکرد مربوط به دوران کرونا و قبل از آن خواهند شد.

وی افزود: حضور در نماز سیاسی-عبادی روز جمعه 28 آبان ماه و ارائه گزارش عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان کردستان  و بیان راهکارهای ترویج کتابخوانی از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود

مخدومی عنوان کرد: برگزاری نشست‌های کتابخوانی، نشست‌های نمایشنامه خوانی، کتابخانه گردی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها، برنامه‌های نقد و بررسی و رونمایی کتاب نویسندگان بومی، قصه گویی برای کودکان، نشست‌های مطالعاتی و برپایی نمایشگاه کتاب برای بازنمایی منابع کتابخانه‌ها برخی از این برنامه‌هاست.

وی اضافه کرد: آذین بندی و فضاسازی کتابخانه‌ها، نقاشی دیواری با موضوع کتاب و کودک، تقدیر از اعضای کتابخوان کتابخانه‌ها و خلاصه نویسی از کتاب، نقاشی و داستان نویسی با موضوع منابع جشنواره کتابخوانی رضوی هم در هفته اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: خاطره‌نویسی، برگزاری نمایش عروسکی، حضور کتابداران در مدارس، برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقات نقاشی ویژه برنامه‌های کتاب و کودک از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، بازدید مدارس و مهدهای کودک از کتابخانه‌ها، دیدار کتابداران با ائمه جمعه، حضور کتابداران در مدارس برای روخوانی و معرفی کتاب، برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی، برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین کتاب‌خوانی، توزیع بروشور مربوط به معرفی کتابخانه‌های عمومی و خدمات آنها به عموم مردم و اطلاع رسانی یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی هم از سایر برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سال جاری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» از تاریخ 22 آبان لغایت 22 آذر در کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: این پویش از طرح‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تامین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس مردم فرهنگ‌دوست استان کردستان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی، کتاب‌های مازاد و بدون استفاده خویش را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

وی عنوان کرد: آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان کردستان روز 30 آبان‌ماه با تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در سنندج برگزار می‌شود.

مخدومی افزود: تمامی برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در سال جاری که با حضور مردم و علاقمندان برگزار می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود و ضروری است مردم نیز در این راستا همکاری‌های لازم را با متولیان به عمل آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها