شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
امام‌شهر در استان فارس صاحب کتابخانه شد

کتابخانه عمومی بهارنارنج در شهر فاقد کتابخانه امام‌شهر به همت یک بانوی نیک‌اندیش در آستانه هفته کتاب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، آیین افتتاح کتابخانه عمومی بهارنارنج در شهر فاقد کتابخانه امام‌شهر امروز شنبه ۲۲ آبان ماه با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، علی‌محمد کریمی فرماندار قیروکارزین و جمعی از مسئولان شهرستان و مردم امام شهر برگزار شد.
 
فرماندار قیروکارزین در این آیین با تقدیر از خیرین و بانیان خیر این پروژه عنوان کرد: خوشبختانه توفیق حاصل شد مردم عزیز امام شهر نیز  لذت بهره‌گیری از کتاب را بچشند.‌
 
وی اضافه کرد: اگر بخواهیم راه‌های ترقی را بپیماییم باید به کتاب و کتابخوانی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم‌. امیدواریم که آیندگان این شهر همه کتاب خوان، کتابدار و کتاب دوست باشند.
 
سپس مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در سخنانی با اشاره به افتتاح کتابخانه بهارنارنج عنوان کرد: تا دو سال گذشته، امام‌شهر و مبارک‌آباد قیروکارزین از شهرهای فاقد کتابخانه استان بود، اما خوشبختانه با پیگیری‌های مکرر، کتابخانه عمومی در هر دو شهر به بهره‌برداری رسید.
 
روح‌الله منوچهری اضافه کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی در حال حاضر مشکل اساسی جامعه است، این مشکل با رونق کتابخانه‌ها، برطرف می‌شود. هرجا کتابخانه پیشرفت کرده، فرزانگی رشد داشته است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ضمن قدردانی از همت بلند خیرین، عنوان کرد: در افتتاح این کتابخانه نیز  خیرین عزیز مشارکت داشتند، وجود خیرین برکتی بود که کارها انجام بشود.
 
وی با اشاره به علاقه مردم امام‌شهر به کتابخانه خاطرنشان کرد: در همین ایام کوتاه راه‌اندازی این کتابخانه، مردم فرهیخته امام‌شهر اسقبال خوبی از کتابخاته بهارنارنج داشتند که باعث افتخار است.
 
قاسم کاووسی شهردار امام‌شهر نیز عنوان کرد: افتتاح کتابخانه مهم‌ترین اقدام شورا و شهرداری است، افتتاح این کتابخانه خواست مردم بود.
 
یادآور می‌شود، ساختمان کتابخانه عمومی بهارنارنج به همت بانو رقیه نقوی خیّر کتابخانه‌یار به مجموعه کتابخانه‌های عمومی واگذار و این کتابخانه به متراژ ۱۵۰ متر تجهیز و بهره‌برداری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها