پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
جزئیات برنامه‌های هفته کتاب اعلام شد/برگزاری نهمین دوره طرح «لشکر فرشتگان» در استان یزد با مشارکت 100 دانش‌آموز دختر

نشست خبری برنامه‌های هفته کتاب استان یزد برگزار و ضمن اعلام جزئیات برنامه‌های پیش‌بینی شده رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری نهمین دوره طرح «لشکر فرشتگان» با مشارکت 100 دانش‌آموز دختر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، نشست ستاد هفته کتاب استان یزد پیش از ظهر امروزپنج‌شنبه‌(20 آبان‌ماه) با حضور مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد، سیدخلف حوتی‌نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،‌ میرشریف، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد و منصور زارع، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان یزد در محل اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

 جوادیان‌زاده، گفت: هفته کتاب با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» برگزار می‌شود که برنامه‌های مختلفی در این زمینه در استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: امروز مرکز آمار ایران براساس فرهنگ رفتاری خانواده‌ها، سرانه مطالعه در استان یزد را بیش از دو برابر از متوسط کشوری اعلام کرد که اتفاق خوبی در حوزه کتابخوانی است. در استان یزد، 800 کانون مسجد و بیش از 3000 باشگاه کتابخوانی داریم که باید به‌خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اقبال نسبت به برخی از کتاب‌های منتشرشده در سال‌های گذشته افزود: باید با برگزاری نشست‌های مختلف، از کتاب‌هایی که در حال فراموشی هستند یاد و آنها را بازنمایی کنیم.

در ادامه این نشست، حوتی‌نژاد، گفت: امروز موضوع کتاب به‌عنوان دغدغه همه اندیشمندان، استادان و علما است.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث کتاب، ترویج کتابخوانی تولید محتوا و سازوکار چرخه نشر است که هرساله با برگزاری نمایشگاه کتاب و جشنواره‌هایی مانند کتاب سال و روستاها و عشایر دوستدار کتاب و ... در این مسیر گام برمی‌دارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: بحث کتاب کلیدی‌ترین و طلایی‌ترین بحث در وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی بوده است.

حوتی‌نژاد بیان کرد: هرچند شرایط، با وجود شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و باعث ضررهایی در این زمینه بود؛ اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی کرد از این مشکلات پیشگیری کند. در دو سال گذشته جشنواره‌هایی مانند جشنواره‌های فصلی کتاب برگزار کردیم تا به نحوی این مشکلات را کاهش دهیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: وزارت فرهنگ‌ و ارشاد با رویکرد جدید خود بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب را دنبال می‌کند که حمایت از طرح‌های ترویج کتابخوانی و بسیاری از این برنامه‌ها در این مسیر قرار گرفته است.

میرشریف، نیز در این مراسم گفت: نهمین سال طرح «لشکر فرشتگان» با عنوان سرگذشت پژوهشی مادران شهدا و زنان شهید استان از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار شده است که حدود 100 نفر از دانش‌آموزان دختر درگیر اجرایی این برنامه بوده‌اند. رشد و باور به دانش‌آموزان، به‌عبارت دیگر دانش‌آموز‌محوری رویکرد اصلی در برگزاری این طرح است.  

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد گفت: در سال‌های اخیر برنامه‌هایی برای مادران شهدا داشته‌ایم که تئاتر دانش‌آموزی و سرود لشکر فرشتگان از‌جمله این برنامه‌هاست.

در ادامه این نشست  زارع گفت: بانک جامع اطلاعات نویسندگان دفاع مقدس استان به‌واسطه برگزاری کنگره شهدای استان جمع‌آوری شده است که می‌تواند به ما کمک کند.

وی افزود: در حوزه تاریخ شفاهی در سطح کشور، رتبه اول را داریم که می‌توانیم از این ظرفیت‌ها برای برنامه‌های کتاب و کتابخوانی در سیره شهدا و مادران شهدا استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط