یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

مدیرکل دفتر فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از رونمایی چهار کتاب شامل آثار برگزیده نخستین جشنواره معلمان هنرمند کشور در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، علی رمضانی امروز یکشنبه در نشست خبری دومین جشنواره فرهنگی و هنری معلمان هنرمند کشور که به میزبانی شیراز برگزار می‌شود، با بیان اینکه چرخه فرهنگ و هنر در کشور معیوب است، افزود: یکی از ضعف‌های جدی که در این رابطه داشتیم، این بود که پیوندی میان دانش‌آموز، خانواده، رسانه و اصحاب فرهنگ و هنر و آموزش و پرورش در این خصوص وجود نداشت.
 
مدیرکل دفتر فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تدوین و تهیه کتاب «راهکارانه» این چرخه معیوب را جست‌وجو می‌کند، اظهار کرد: کتاب یاد شده نقشه راهی است که بدین منظور تهیه و تدوین شده است.
 
رمضانی با تاکید بر اینکه بیش از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نخستین دوره جشنواره فرهنگی و هنری معلمان هنرمند شرکت کردند، تصریح کرد: میزان استقبالی که از این رویداد صورت گرفته است، اهمیت این فعالیت برای خانواده‌ها دست‌کم در دوران کرونا را نشان می‌دهد.
 
وی با این حال عنوان کرد: آمورش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی برای دانش‌آموزان مهارت ایجاد کند. بنابراین در این حوزه معلمان اگر ورود پیدا نکنند، این چرخه اصلاح نمی‌شود.
 
به گفته مدیرکل دفتر فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، تا پیش از برگزاری چنین جشنواره‌ای حتی نمی‌دانستیم چند معلم هنر داریم. شناسایی معلمان هنرمند به‌منظور گماردن مربیان در کانون‌های فرهنگی و هنری یکی از اهداف کلان این رویداد ملی است.
 
رمضانی دلیل سپردن میزبانی این جشنواره به شیراز را پیشینه فرهنگی و هنری این شهر عنوان کرد و گفت: سال گذشته علی‌رغم جولان ویروس کرونا، این جشنواره به خوبی در استان فارس برگزار شد. امسال نیز برپایی جشنواره به‌طور کامل به استان فارس محول شد و دبیرخانه دایمی آن در استان فارس است. همچنین دبیران جشنواره هم از این استان انتحاب می‌شوند چون اعتقاد داریم که استانی هنرمندپرور است.
 
مدیرکل دفتر فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش به نتایج کلان این رویداد اشاره کرد و گفت: ۳ سال است که وزارت آموزش و پرورش متهم به ۲۰۳۰ نشده است.
 
وی در خلال این نشست خبری با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حوزه کتاب اولین دوره جشنواره معلمان مولف را برگزار کرد، افزود: ما معلمانی داریم که نویسنده هستند و نیاز است از این ظرفیت استفاده شود.
 
رمضانی با یادآوری اینکه بیش از ۶ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره معلمان مولف در استان تهران رسید، اعلام کرد: شعار جدی ما این است که محور مدرسه و معلم باشد.

فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این نشست برگزاری جشنواره معلمان هنرمند را گنجینه‌ای از هنر دانست که باید کشف شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته به دلیل کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، نتوانستیم از ظرفیت معلمان هنرمند استفاده کنیم، بنابراین ظرفیتی که پارسال به واسطه این جشنواره کشف شد، امسال مورد استفاده قرار گرفت.
 
مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: جشنواره معلمان هنرمند با 52 رشته (ادبی 7 رشته، نقد 3 رشته، رسانه و فضای مجازی 4 رشته، هنرهای آوایی 4 رشته، هنرهای نمایشی 8 رشته و هنرهای تجسمی 22 رشته) برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: رونمایی از چهار کتاب آثار برگزیده نخستین جشنواره معلمان هنرمند کشور در شیراز در کنار حضور برخی چهره‌های فرهنگی و ادبی کشور از برنامه‌های مراسم افتتاحیه است.
 
یادآور می‌شود، آیین افتتاحیه نخستین جشنواره معلمان هنرمند کشور با حضور مدیرکل دفتر فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در آرامگاه حافظ برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها