چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
توانمندی‌های سنندج برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران

جلسه ویژه دفاع از شهر سنندج در راه کسب عنوان پایتخت کتاب ایران با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، شهردار و رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، جلسه دفاع از پروپوزال طرح انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران صبح امروز با حضور سیدانور رشیدی شهردار سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این جلسه دفاعیه با اشاره به توانمندی‌های فرهنگی و ادبی شهر سنندج اظهار کرد: پیشینه تاریخی کتاب در کردستان و شهر سنندج بسیار زیاد است و وجود علما، بزرگان، اندیشمندان و نویسندگان نامدار نشان می‌دهد که این شهر ظرفیت کسب عنوان پایتخت کتاب ایران را دارد.

عبیدالله رستمی افزود: استان کردستان به دلیل پتانسیل بالای وجود شاعران ونویسندگانی که از دیرباز در این دیار زیسته‌اند، منابع ادبی بسیار غنی و قوی دارد و سطح مطالعه و برگزاری جشنواره‌های ادبی و کتابخوانی نیز رکورد بسیار قابل چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به طرح‌های اجرا شده مسئولان فرهنگی استان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: توزیع کتاب در مناطق حاشیه‌نشین، اجرای طرح هر شهروند یک کتاب، اهدای کتاب به نهادها و موسسات فرهنگی، اهدای کتاب به کتابخانه مدارس، اجرای طرح‌های فرهنگی با موضوع کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و ... از جمله طرح‌هایی هستند که به صورت متوالی و مستمر در سطح استان و به ویزه شهر سنندج برگزار شده اند و مورد استقبال و حمایت واقع شده‌اند.
 
سید‌انور رشیدی شهردار سنندج نیز از آمادگی مجموعه شهرداری برای ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در سطح شهر سنندج خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم حال خوش زندگی با کتاب در قالب‌های فرهنگی، هنری، معماری و اجتماعی بیش از پیش در جامعه گسترش یابد.
  
شهر سنندج از استان کردستان که چندی پیش به عنوان یکی از ۳۶ شهر حاضر در مرحله نیمه نهایی هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران معرفی شده بود، امروز به مرحله فینال این طرح راه یافت. اوز، نجف‌آباد، بم و سمنان چهار شهر دیگر حاضر در مرحله نهایی این رقابت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها