سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
آیین معارفه رئیس جدید حوزه هنری لرستان برگزار شد

آیین معارفه رئیس حوزه هنری استان لرستان با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، مراسم تکریم محمد کرم‌الهی و معارفه سامان سپهوند با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی دادمان ضمن خدا قوت به محمد کرم‌الهی رئیس سابق حوزه هنری لرستان با بیان این نکته که سامان سپهوند خود از خانواده حوزه هنری است، گفت: امیدواریم لحظه به لحظه این مسئولیت ثبت به خیر و ثواب باشد.

دادمان گفت: لرستان سرزمین تربیت رهبران و پیشگامان است، آیت‌الله بروجردی به عنوان یک رهبر دینی، شهید محمد بروجردی به عنوان یک فرمانده باهوش و دلاور، استاد سیدجعفر شهیدی و استاد زرین‌کوب از قله‌های تاریخ این مرز و بوم و در نهایت مهرداد اوستا به عنوان سرسلسله شعرای انقلاب کسی که بزرگان شعر و ادب و انقلاب شاگردی او را فخر خود می‌دانند.

رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات کشور افزود: هدف ما در حوزه هنری انقلاب اسلامی باید ادامه و سلوک شیوه استاد اوستا که همانا شکل دادن حلقه‌های ادبی و هنری، باغبانی و حراست از این حلقه‌ها تا به ثمر رسیدن شکوفه‌ و میوه و ثمر دادن آنها است، باشد.

وی تصریح کرد: وقتی از هنر انقلاب صحبت می‌کنیم اشاره به یک دوره تاریخی محدود و در حوالی سال 1357 نداریم. هنر انقلاب یک باور است که هر روز تجدید می‌شود، این امتداد یافتن روح انقلاب اسلامی که همانا عدالت، توحید و مبارزه برای پیروزی حقیقت است ویژگی همیشگی هنر انقلاب است و حوزه هنری انقلاب اسلامی در لرستان باید الهام‌گیر از مهرداد اوستا و مهرداد اوستاها باشد.

دادمان افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی به فرموده رهبر انقلاب و به امر ایشان یک پایگاه تماماً حزب‌اللهی است و باید باشد و این خطِ حرکتی همه ماست و ما به این امر افتخار می‌کنیم و حوزه هنری باید در بیان ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی پیشرو باشد و این خط فکری باید تداوم یابد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم آقای سپهوند به عنوان رئیس جدید حوزه هنری لرستان گامی بزرگ در این راستا در استان لرستان بردارد.

در این آیین سامان سپهوند به عنوان رئیس حوزه هنری لرستان معرفی و از زحمات محمد کرم‌الهی تجلیل شد.

در حاشیه این مراسم از کتاب «بی‌نشان (روایتی از اسیر آزاد شده‌ ایرانی امامعلی کونانی)» نوشته فرحزاد جهانگیری، مصاحبه و پژوهش نسرین دالوند، تولید واحد ادبیات و پایداری حوزه هنری لرستان،   کتاب «اسرار الشهادة (دیوان سرباز) (دیوان اشعار آیینی اسماعیل بروجردی شاعر عهد قاجار)» اثر مصطفی لعل شاطری، آماده‌سازی، ویرایش و تولید واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری لرستان و کتاب «ملاصدرا (مبانی حکمی هنر و زیبایی در گستره‌ی خیال از نظر ملاصدرا)» نوشته زینب ساکی کاری از واحد پژوهش حوزه هنری استان لرستان از انتشارات سوره مهر، رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها