پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کتابخانه مرکزی «امام خامنه‌ای» از طرح‌های شاخص فرهنگی کردستان است

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر سنندج با تقدیر از اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی، گفت: کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای از طرح‌های شاخص فرهنگی در استان کردستان است که در ارتقای سرانه مطالعه تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان، ماموستا فایق رستمی در بازدید از روند تجهیز و تکمیل کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای شهرستان سنندج اظهار کرد: این اقدام که با عنایت نماینده ولی‌فقیه در استان و تلاش‌های مجموعه کتابخانه‌های عمومی انجام شده، بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

وی عنوان کرد: بخش‌های متنوع و مختلف در این کتابخانه زمینه برای جذب علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و توجه به مقوله کتاب را در جامعه افزایش می‌دهد.

ماموستا رستمی عنوان کرد: کتاب و کتابخانه از ارکان اصلی فرهنگ در جامعه است و توجه به این بخش سبب ارتقای آگاهی و بصیرت در جامعه می‌شود.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر سنندج تاسیس کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای را اقدام عام‌المنفعه و خداپسندانه برشمرد و گفت: بدون تردید ایجاد کتابخانه مذکور از اقدامات ماندگار در استان خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این بازدید بیان کرد: با احداث کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای در استان، علاوه بر ارتقای شاخص زیربنای کتابخانه‌های عمومی، سطح خدمات‌رسانی به عموم مردم و همچنین نخبگان و محققان افزایش چشمگیری می‌یابد.

محمد مخدومی، زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای را ۳۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه اعلام کرد و گفت: این کتابخانه دارای بخش های مختلفی ازجمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان (به‌صورت مجزا)، سالن مطالعه مخصوص محققان و ... است.

وی گفت: گالری، سالن جلسات، سالن آمفی‌تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم -که نخستین‌بار در کشور ایجاد می‌شود- از قسمت‌های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای استان کردستان است.

مخدومی بیان کرد: طبقه همکف کتابخانه به‌طور کامل به بخش کودک اختصاص پیدا کرده و به زیبایی تجهیز و آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اضافه کرد: در بخش ویژه نشریات، علاوه بر وجود نشریات چاپی قابل استفاده برای اعضا، تصاویر و همچنین سردیس و تندیس برخی از مشاهیر و بزرگان کُرد وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها