پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
شهرداران از ابتدای سال حق قانونی كتابخانه‌ها را پرداخت نکرده‌اند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: با استفاده از ظرفيت‌های شهرستان و با همگرايی حوزه‌های مختلف می‌توانیم مشكلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان را رفع کنیم و اولين گام التزام شهرداران به پرداخت حق قانونی كتابخانه‌هاست كه از ابتدای سال پرداختی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، دومين جلسه‌ انجمن كتابخانه‌‌های عمومی شهرستان شاهين‌دژ و كشاورز و اولين جلسه انجمن شهر محمودآباد به‌صورت مشترک به رياست امير تيموری، فرماندار و با حضور خديجه معصومی، مديركل كتابخانه‌های استان و سایر اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

خدیجه معصومی، مديركل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی ضمن تقدير از زحمات اعضای انجمن و همكاران شهرستان شاهین‌دژ، افزود: مقوله كتابخوانی امروز يكی از دغدغه‌های مهم كشور است و بنا به بیانات مقام معظم رهبری، امروز كتابخوانی و علم‌آموزی نه‌تنها وظيفه ملی‌؛ که يک واجب دينی است.
 
وی ادامه داد: با استفاده از ظرفيت‌های شهرستان و با همگرايی حوزه‌های مختلف می‌توانیم مشكلات در کتابخانه‌های عمومی شهرستان را رفع کنیم. اولين گام التزام شهرداران به پرداخت حق قانونی كتابخانه‌هاست كه از ابتدای سال پرداختی صورت نگرفته است.

معصومی، با تاکید بر ایجاد کتابخانه در شهر محمودآباد گفت: در صورت واگذاری حق انتفاع فضا، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز تجهیز و اداره را انجام می‌دهد.
 
تيموری، فرماندار شاهين‌دژ گفت: كتابخانه‌های عمومی هميشه از لحاظ تخصیص اعتبار مظلوم واقع شده‌اند و در اداره کتابخانه‌ها با كمبود اعتبار روبه‌رو هستند.

فرماندار شاهین‌دژ گفت: در جامعه‌ای كه مردم آن اهل انديشه و فكر باشند، خود‌به‌خود مشكلات در همه زمينه‌ها رفع خواهد شد و توسعه اتفاق خواهد افتاد. انسان‌ها مخلوقات اجتماعی هستند؛ و برای اينكه در آرامش زندگی كنيم، حتما بايد صاحب آگاهی و دانش باشيم و وظيفه اجتماعی اين است كه تلاش كنيم مردمی اهل كتاب داشته باشيم.

پری فرجی افشار، رئيس اداره كتابخانه‌های عمومی شاهین‌دژ  گزارشی از وضعيت كتابخانه‌های شهرستان و اقدامات صورت‌گرفته در زمينه مصوبات جلسه قبل، نحوه امانت‌دهی با اجرای طرح «كتاب پيک»، پویش «وقف کتاب» و «جشنواره رضوی» ارائه کرد.
 
پرداخت نيم‌درصد از سوی هر يک از شهرداران سه‌گانه شاهين‌دژ، محمودآباد و كشاورز تا پايان آبان‌ماه، ايجاد كتابخانه در شهر محمودآباد با شناسايی اماكن مازاد دولتی و تجهيز از سوی اداره كل کتابخانه‌های عمومی استان، بازديد از روستای قوزلوی افشار برای بررسی ايجاد كتابخانه با همكاری خيرين از مهم‌ترین مصوبات جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها