سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
یزد در آینده نزدیک به قطب ادبیات کودک و نوجوان تبدیل می‌شود

آیین تجلیل از دانش‌آموزان نویسنده و تصویرگر مجتمع آموزشی امام جوا د(ع) یزد با عنوان «قلم‌های کوچک، قدم‌های بزرگ» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم تجلیل از دانش‌آموزان نویسنده و تصویرگر مجتمع آموزشی امام جواد (ع) با عنوان «قلم‌های کوچک، قدم‌های بزرگ» با حضور مسئولان استانی در دانشگاه امام جواد (ع) یزد برگزار شد.

هدف ما تربیت همه جانبه دانش‌آموزان است
غلامعلی سفید، مدیرعامل موسسه امام جواد (ع) یزد در این مراسم گفت: تمام برنامه‌های این بخش توسط دانش‌آموزان، معلمان، مربیان و مسئولان موسسه آموزشی امام جواد (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: مجموعه امام جواد (ع) به تربیت همه جانبه توجه دارد و ما معتقدیم در فضای آزاد و با شناخت استعدادها و رشد دانش‌آموزان می‌توانند آینده خوبی را برای کشور رقم بزنند.

مدیرعامل موسسه امام جواد(ع) یزد بیان کرد: اگر بخواهیم با زور چیزهای خاصی را در ذهن دانش‌آموزان وارد کنیم، موفق نخواهیم بود و لذا در این موسسه در کارهای آموزشی، ورزشی و هنری قدم‌های ویژه‌ای بر می‌داریم و تلاش معلمان در این سمت‌وسوها است.

سفید گفت: ما سعی داریم در کنار درس به ابعاد دیگر زندگی در بچه‌ها توجه کنیم و تنها به حفظ کتاب بپردازیم بلکه برای زندگی تربیت می‌کنیم و سعی داریم مدرسه زندگی داشته باشیم.


وی افزود: چند سالی است که در این مسیر قدم برداشته‌ایم و بچه‌های این مرکز را به نوشتن و نویسندگی تشویق می‌کنیم تا بتوانند درون خود را شکوفا کنند.

یزد در آینده نزدیک به قطب ادبیات کودک و نوجوان تبدیل می‌شود
مظفر سالاری نویسنده کشوری و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد نیز در این مراسم گفت: این اقدام خوبی در موسسه امام جواد (ع) است که به کودکان و نوجوانان امکان دادند تا بتوانند کتاب بنویسند و به چاپ برسانند.

وی افزود: من در کودکی عضو کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان بودم و خیلی دلم می‌خواست که کتاب بنویسم و آن را چاپ کنم اما این امکانات وجود نداشت ولی دفترهای لوکسی را می‌خریدم وداستان‌هایم را یادداشت می‌کردم و با تصاویری آن را به دوستان خودم تقدیم می‌کردم.

سالاری گفت: مطمئن باشید که در آینده نزدیک یزد یکی از قطب‌های ادبیات کودک‌ونوجوان کشور خواهد بود.
 
 
وی بیان کرد: با حمایت مسئولان طرحی به نام آن طراوت را در یزد اجرا می‌کنیم که در آن 30 مسجد و بیش از 1300 نوجوان در حال فعالیت هستند که یکی از فعالیت‌های آن داستان‌نویسی است و امیدواریم این ظرفیت‌ها بتواند اتفاقات خوبی را در استان رقم بزند.

نویسنده کتاب دعبل‌وزلفا بیان کرد: در دوره کودکی و نوجوانی تحت تاثیر برخی نویسندگان خارجی مانند ژول ورن، پاترسون، چارلز دیکنز بودم وبرخی از مواقع ادای آنها را در می‌آوردم و در ایرانی‌ها نیز تحت تاثیر محمود حکیمی، صمد بهرنگی و عموزاده خلیلی قرار گرفتم و نویسندگی را ادامه دادم.

وی با اشاره به داستان‌های عموزاده خلیلی از نویسندگان کشوری گفت: عموزاده خلیلی یکی از قله‌های ادبیات در کشور ما هستند و در زمینه داستان‌نویسی نیز نسلی را تربیت کرده‌اند که امیدواریم این ظرفیت را به خوبی بشناسیم.

هر داستان می‌تواند جهانی جدید را برای ما خلق کند
فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده کشوری در این مراسم گفت: کتاب، پدیده و داستان در کتاب‌ها موضوعی است که ظاهر کوچک دارد اما خیلی بزرگ است.
 
 
وی افزود: یک کتاب مثلا 20 صفحه‌ای که یک یا دو داستان دارد این فقط به اندازه خود از حقایق و زندگی گفته نشده بلکه وقتی کتاب را باز می‌کنید وارد جهان دیگری می‌شوید.

این نویسنده کشوری گفت: نوشتن باعث می‌شود که ما موقع نوشتن بتوانیم اثر و فکری جدید خلق کنیم.

وی گفت: هر داستان تنها به کلمات آن نیست بلکه می‌تواند زندگی را به نمایش گذاشته و با هر داستان جهانی خلق شود و به دیگران نیز برای زندگی بهتر پیشنهاد داده می‌شود.

عموزاده بیان کرد: ما امیدواریم که این فرزندان که در یزد به نویسندگی و داستان‌نویسی مشغول هستند بتوانند آینده و زندگی خوبی را در آینده رقم بزنند.

وی افزود: زندگی که در چند سال آینده با تجربه‌ها، تخیلات و پیشنهادهای این فرزندان در کتاب‌ها رقم خورده، دنیای بهتری برای ما خواهد ساخت.

در پایان این مراسم نیزاز 36 دانش آموز نویسنده و تصویرگر تجلیل و قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط