دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
نشست خبری کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» برگزار شد

نشست خبری تحلیلی با حضور خبرنگاران و اندیشمیدان جهان اسلام پیرامون کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در آستانه میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت، نشست خبری، تحلیلی با حضور دبیر بین الملل کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر، خبرنگاران و اندیشمیدان جهان اسلام با محوریت کنگره و پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.

این نشست با حضور خبرنگاران و صاحب‌نظرانی از عربستان، الجزائر، پاکستان، یمن، بحرین و چند کشور دیگر برگزار شد که دکتر نورالدین ابولحیه، سید محمد الحسین علی النعمی عضو انجمن علمای یمن و عضو نویسندگان و آزادگان عرب، علی هاشم نویسنده و فعال سیاسی عربستان سعودی، پروفسور جمال تراکه از الجزائر، نویسنده و پژوهشگر، نورا فرحات، سید احمد داوود سردبیر روزنامه المسیره یمن، سید کمال دوحه مدیر روزنامه اخباریه الجزائر، استاد سید رازق علی شاه از پاکستان روزنامه‌نگار و دانشجوی دکتری، سید عباس علی روزنامه‌نگار و دانشجوی دکتری پاکستان، یوسف ربیع خبرنگار بحرینی، قاضی رشید مامون الشامی مدیر روابط عمومی و رسانه شورای عالی قضاوت صنعاء نیز در جمع شرکت‌کنندگان این رویداد مجازی حضور داشتند.

موسی عربی در این نشست به بحث و بررسی جایگاه جمهوری اسلامی ایران برای وحدت و یکپارچه کردن جهان اسلام در مقابل تهدیدهای اسلام‌ستیزانه غرب و تفرقه‌اندازی گروه‌های تکفیری اشاره کرد.

دبیر بین الملل کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر در ادامه  با تاکید بر اهمیت برگزاری کنگره‌هایی مانند کنگره جهانی محمد، پیامبر رحمت صلی الله علیه وآله وسلم در آیینه ادب وهنر گفت: این کنگره توسط نخبگان، هنرمندان و ادبا حرکت خود را شروع کرده و امید آن است که استمرار داشته باشد.



شرکت‌کنندگان در این نشست هم، ضمن بررسی چالش‌ها و خطراتی که جهان اسلام را تهدید می‌کند به ارائه نظر در خصوص جایگاه ارزش‌ها و تفکر نبوی در برطرف کردن این خطرات و چالش‌ها پرداختند و کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت (ص) در آیینه ادب و هنر را حرکتی در این راستا و ارزش‌مند توصیف و اظهار امیدواری کردند که این حرکت با همکاری موسسات علمی، هنری و ادبی به مسیر خود ادامه دهد و به ارزش‌های نبوی و تصحیح دیدگاه‌های اشتباه در مورد آن دعوت کند.

اندیشمندان حاضر در این نشست، ضمن ارائه دیدگاه‌های خود سوالاتی را پیرامون کنگره و هفته وحدت و جایگاه پیامبر  صلی الله علیه وآله وسلم در انسجام و اتحاد جهان اسلام از موسی عربی دبیر بین الملل کنگره و  هما سعادت دبیر رسانه بخش بین‌الملل مطرح کردند.

در پاسخ به این سوالات، بر ضرورت ایستادگی در مقابل هجوم بی‌رحمانه قدرت‌های استکبار جهانی که برای از بین بردن هویت دینی ما و دور کردن مسلمانان از نمادهای دینی به ویژه پیامبراکرم (ص) که الگوی اخلاق و امر به معروف و نهی از منکر و ایستادگی در مقابل ظلم است تلاش می‌کنند، تاکید شد.



از دیگر محورهای پاسخ به سؤالات این نشست نقش کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های هنری و ادبی در معرفی چهره واقعی پیامبر(ص) به جهان اسلام و جهان غرب بود که نقش بسزایی در جلوگیری از تفرقه و جنگ‌های داخلی بین مسلمانان دارد.

در پایان نشست از هنرمندان و ادبای سراسر جهان برای ارسال آثار خود به کنگره که آخرین مهلت آن 17 ربیع‌الاول مصادف با میلاد پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم است دعوت به عمل آمد.

یادآور می‌شود: کنگره جهانی «محمد (ص) پیامبر رحمت، در آیینه ادب و هنر» به میزبانی شیراز، سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی، به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی، آلمانی، فرانسه و روسی در پاییز سال جاری با هدف معرفی پیامبر رحمت و ترسیم اسلام راستین، از طریق شبکه‌سازی و ایجاد هم‌افزایی در میان ظرفیت‌های هنری و ادبی جهان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها