یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
1500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اهدا شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با دهه وقف و در راستای دومین پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در سال جاری 1500 جلد کتاب توسط انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان وقف شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: همزمان با دهه وقف و در راستای دومین پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در سال جاری، 1500 جلد کتاب توسط انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان وقف شد.

وی گفت: وقف کتاب از همان آغاز صدر اسلام به عنوان عملی بسیار پسندیده بود و شناخت و احیای مجدد اینچنین فرهنگ‌های متمدن اسلامی و اجرایی کردن آن در وضعیت کنونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معصومی افزود: وقف کتاب فرصت مناسبی برای رفع کمبودها و تحوّل و پیشرفت با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه استان و مشارکت عموم مردم در غنی‌سازی مجموعه کتابخانه‌های عمومی است.

این مسئول بیان کرد: این کتاب‌ها شامل کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، مذهبی، ادبیات و کمک درسی هستند که به کتابخانه‌های عمومی استان وقف شد و  آثار وقفی جمع‌آوری شده پس از بررسی‌های لازم کارشناسی، ثبت و برای استفاده عمومی در بین کتابخانه‌های سطح استان توزیع می‌شوند.

وی از مردم، خیرین، مسئولان، مدیران، ناشران، فرهیختگان و نویسندگان استان دعوت کرد تا با وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان به پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» بپیوندند.

یادآوری می‌شود، به دلیل استقبال ویژه عموم مردم، دومین دوره این پویش در حال اجرا بوده و اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق پرتال اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی به نشانی www.orumiyehpl.ir و صفحه رسمی این اداره کل در اینستاگرام با شناسه orumiyehpl@ در دسترس است و علاقمندان برای وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی، می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ پیامک کنند تا کارشناسان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با آنها تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها