پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج در ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان تاثیر بسزایی دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید بتوانیم با همکاری‌های مشترک در حوزه کتابخوانی در ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان با استفاده از ظرفیت عظیم سپاه و بسیج تاثیرگذار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، در دیدار با سرهنگ پاسدار تقی نجمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه شهدای استان که با هدف توسعه همکاری‌های مشترک انجام شد، گفت: هدف بررسی زمینه‌های همکاری مشترک بین دو مجموعه و برنامه‌ریزی برای توسعه‌ فعالیت‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی است.

وی اظهار امیدواری کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید بتوانیم با همکاری‌های مشترک در حوزه کتابخوانی در ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان با استفاده از ظرفیت عظیم سپاه و بسیج تاثیرگذار باشیم.

 معصومی بیان کرد: کتابخانه‌های عموی در حوزه‌های  مختلف فرهنگی و اجتماعی نقش ایفا می‌کنند و در راستای ارتقای سطح فرهنگی کاهش آسیب‌های اجتماعی خدمات متنوعی ارائه می‌دهند و با اجرای فعالیت‌های فرهنگی متنوع، برگزاری نشست‌های مختلف برای آشنایی مردم با مباحث فرهنگی، آموزشی و اجتماعی سعی می‌کنیم ذائقه ی مردم را به سمتی سوق دهیم که یک شهروند آگاه و مسئولیت پذیر باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگ محور نیازمند حضور پرشور مردم بوده و این حضور را می‌توان از طریق بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت‌های سپاه و بسیج با توجه به تاثیرگذاری که در تنویر افکار عمومی دارند مهیا و مردم را به کتابخانه و کتابخوانی جذب کرد.

سرهنگ پاسدار تقی نجمی، معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای استان نیز در این دیدار، گفت: در بحث فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی، آگاه‌سازی و آگاهی‌دهی به مردم از طریق کتاب چه از لحاظ سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی از هر لحاظ سپاه شهدا و بسیج آماده همکاری کامل است.

نجمی، با اظهار امیدواری به همکاری دو مجموعه در جهت ارتقای سطح کتابخوانی در استان گفت: کتاب و کتابخوانی به عنوان سرمایه و گنج عظیمی است و باید گام‌های موثر  و قویتری در این راستا برای بالا بردن سطح فرهنگ عمومی و آگاهی‌دهی به مردم  برداشته شود.

وی ادامه داد: در بحث فرهنگ‌سازی و تبلیغ و اطلاع‌رسانی گسترده بحث کتاب و کتابخوانی می‌توان از ظرفیت صدا‌و‌سیما، دانشگاه‌ها، مدارس، اتحادیه‌ها، اصناف، بسیج دانش‌آموزی و دانشجوی با معرفی کتاب‌های مفید و اجرای مسابقات مختلف کتابخوانی عموم مردم را به خوانش کتاب جذب کرد.

یادآوری می‌شود؛ در این نشست راه‌اندازی کتابخانه سیار برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق محروم با همکاری سپاه و  انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دو مجموعه از جمله مباحثی بود که مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها