چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
نشانه‌گذاری در کتاب‌های کودک از مسائل مهم نوشتن برای این گروه از مخاطب است

مریم جلالی مدرس دانشگاه شهید بهشتی گفت: نشانه‌گذاری در کتاب‌های حوزه کودک یکی از مسائل مهم است؛ ولی امروزه متاسفانه این ضعف‌ها در کار بیشتر نویسندگان دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، به‌مناسبت هفته ملی کودک کارگاه آموزشی مجازی نگاشتن و ویراستن، با حضور مریم جلالی و با حضور نویسندگان حوزه کودک و نوجوان  در ارومیه برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم، رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ضمن تبریک هفته کودک و نوجوان، گفت: کارگاه آموزشی مجازی نگاشتن و ویراستن از سری برنامه‌های هفته کودک و نوجوان است.

وی افزود: توجه به کتاب‌های کودکان و نوجوانان،  طرز نوشتن، انتخاب موضوعات و نقش این نشست در ارتقا آگاهی و اطلاعات فنی و تکنیکی نویسندگان حوزه کودک و نوجوان اهمیت ویژه‌ای در این موراد دارد.

بابازاده ادامه داد: کتاب‌های کودکان و نوجوانان استان در بخش نشر و توزیع کتاب سهم بالایی دارد و باید به این جوزه توجه ویژه‌ای داشت.

مریم جلالی، مدرس دانشگاه در این جلسه گفت: علاقمند کردن کودکان و نوجوانان به موضوع کتاب و کتابخوانی باعث پیشرفت جامعه آن کشور و شهر می‌شود.

وی افزود: متاسفانه برخی کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان را وقتی بررسی می‌کنیم رسم الخط یکسانی ندارند، از برخی صفات به اشتباه استفاده شده و حتی قطع انتخاب شده برای کتاب مناسب سن نیست.

جلالی ادامه داد: نویسنده حوزه کودک و نوجوان باید به این مسائل تسلط کافی داشته باشد وگرنه به این حوزه از لحاظ کتابخوانی آسیب می‌زند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه همه عوامل جامعه همچون مسئله اقتصادی نیز باید برای کودکان و نوجوانان بیان شود، گفت: نشانه‌گذاری در کتاب‌های مخصوص این حوزه یکی از مسائل مهم است ولی امروزه متاسفانه این ضعف‌ها در کار بیشتر نویسندگان دیده می‌شود.

وی ادامه داد: نوستن برای کودکان و نوجوانان کار ساده و آسانی نیست و واقعیت این است که این کار حتی سختتر از نوشتن برای بزرگسالان است.
 
جلالی حجم کتاب برای کودکان و نوجوانان، حروف، متن، تصویر و گروه سنی از جمله عواملی هستند که باید در نوشته کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان مدنظر قرار گیرد.
 
کارگاه در بخش پایانی به پرسش و پاسخ حاضرین اختصاص یافت و رأس ساعت مقرر به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها