سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
كتاب «يكی از آنها» نقد و بررسی شد

نشست نقد و بررسی كتاب «يكی از آنها»، به همت محفل ادبی پيام‌يار كتابخانه عمومی شهيد بهشتی سلماس برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربايجان‌غربی، نشست نقد و بررسی كتاب «يكی از آنها » نوشته سميرا ساعدی، به همت محفل ادبی پيام‌يار كتابخانه عمومی شهيد بهشتی سلماس و با همكاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن شعر نيم‌تاج سلماسی و با حضور نويسنده اثر، شهردار ، شواری اسلامی شهر، اعضای انجمن شعر و همرزم شهيد و جمعی از كتابداران و علاقه‌مندان كتاب و كتابخوانی برگزار شد.

در اين نشست محمدرضا مهرزاد صدقيانی، نويسنده و پيشكسوت فرهنگی به نقد و بررسی اين كتاب پرداخته و بيان كرد: اين رمان از نظر ساختاری، داستان واقعيت‌گرا است و به نظر می‌رسد بهترين سبك برای روايت يک داستان همين سبک باشد و شايد نتوان از ديگر سبک‌ها به اين خوبی برای روايت داستان زندگی استفاده كرد.

وی افزود: در اين مجموعه نويسنده  كتاب تلاش كرده است تا با قلمی روان از كودكی تا شهادت اسماعيل را به رشته‌ی تحرير درآورد.

صدقیانی با بیان اینکه نكته قوت داستان به تصوير كشيدن ايثار و گذشت و صبر در رفتار شهدا بوده، ادامه داد: در پايان كتاب وصيتنامه شهيد و تعدادی از عكس‌های اين معلم جوان به چشم می‌خورد.

خديجه آزادبين، مدير انجمن شعر نيم تاج سلماسي و خواهرزاده شهيد ضمن تشكر از نويسنده كتاب جهت نگارش كتاب  به  بيان خصوصيات دايی شهيدش پرداخت.

علی اصغر فيض‌اللهی، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد سلماس ضمن تقدير از نويسنده  كتاب گفت: پرداختن نويسندگان جوان به نگارش آثاری در حوزه‌ی دفاع مقدس و فرهنگ شهادت، موجب زنده نگه داشتن نام و ياد شهدا گرديده و قابل ستايش و تقدير است.

زهرا محمدزاده، ضمن گراميداشت نام و ياد شهدا و شهيد اسماعيل سولدوزی و تقدير از نويسنده  كتاب بیان کرد: شهدا رفته‌اند و رسالتی از جنس آگاهی و حركت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: شهادت، مرز زمين و آسمان است و شهدا، مرزبانان همواره بيدار، شهيدان و پيامبران حماسه انسان‌اند كه به ما مسئوليتی ممتد -كه در لحظه لحظه زندگی‌مان جاری است- داده‌اند.

یادآوری می‌شود؛ این کتاب -که مجموعه داستان مستند زندگی شهيد اسماعیل سولدوزی نوشته سميرا ساعدی است- توسط انتشارات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نشر صرير و در 94 صفحه، در سال 1399 به چاپ رسيده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها