جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
کتاب بیست و هشتمین نمایشگاه چاپ تهران گشوده شد

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، ساعتی پیش با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد، بیش از 223 شرکت فعال داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف چاپ و بسته‌بندی و صنایع وابسته در این نمایشگاه حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران ساعتی پیش با حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهرزاد دانش، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و جمعی از فعالان و دست‌اندرکاران صنعت چاپ کشور به مدت چهار روز فعالیت خود را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز کرد.
 
افتتاحیه نمایشگاه از سالن 38 با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و یاسر احمدوند با حضور در این سالن و سالن 38B از غرفه‌ها و شرکت‌‌های حاضر در نمایشگاه بازدید کرد.
 
غرفه‌داران بخش‌های مختلف ماشین‌سازی، مواد اولیه و چاپخانه‌داران در این بازدید مشکلات و دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف تامین قطعات، تامین مواد اولیه مورد نیاز همچنین ماشین‌آلات به‌روز و جدید به اطلاع احمدوند رساندند.
 

افزایش 30درصدی شرکت‌کنندگان
احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران در این زمینه به ایبنا گفت:‌ نمایشگاه امسال در فضایی بالغ بر 28 هزار متر مربع برپا شده است که با توجه به محدودیت‌های کرونایی و  فاصله گذاری‌های تعیین شده  بین غرفه‌ها،  14 هزار متر مربع آن فضای مفید است.
 
وی افزود:  در نمایشگاه  امسال، علاوه بر شرکت‌های داخلی، دو شرکت  از هند و همچنین نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، آلمان، ژاپن و ترکیه حضور دارند که جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.
 
ابوالحسنی همچنین از افزایش 30درصدی تعداد شرکت‌کنندگان نمایشگاه امسال خبر داد و یادآور شد: نمایشگاه بیست و هشتم، تولیدکنندگان داخلی ماشین‌آلات در حوزه دستگاه‌های پرکن حجمی ویژه بسته‌بندی محصولات خوراکی و جعبه چسبانی، حضور پررنگی دارند.
 
به گفته وی، به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، هیچ نشست تخصصی در نمایشگاه امسال برگزار نمی‌شود و فقط در روز دهم مهرماه برنامه ویژه‌ای از سوی دبیرخانه آیین سپاس چهره‌های ماندگار با حضور پیکشسوتان و فعالان این صنعت برگزار می‌شود.


برگزاری همزمان نمایشگاه مجازی چاپ
در نمایشگاه امسال بزرگترین فعالان اقتصادی حوزه چاپ، جدیدترین دستاوردها، محصولات و فناوری‌ها را به نمایش می‌گذارند و برپایی این نمایشگاه فرصتی برای دست‌اندرکاران و متخصصان این صنعت است تا با بازدید از نمایشگاه، متناسب با نیاز کسب و کار خود و با توجه به روند کنونی بازار، فعالیت‌ها و نوآوری‌های موجود در بازار را رصد کنند.
 
امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی، فناوری‌های نوین به کمک صنعت نمایشگاه آمده است و سامانه نمایشگاهی ایران با نام ایروکسپو این نمایشگاه را به صورت اینترنتی به  نمایش می‌گذارد.
 
غرفه‌داران این نمایشگاه با ثبت‌نام در این سامانه و بارگذاری اطلاعات و تصاویر محصولات و خدمات خود، این فرصت دارند تا بازدیدکنندگانی از سراسر دنیا داشته باشند و به طور مجازی با آنها آشنا و قرار ملاقات تنظیم کنند.
 
همچنین این سامانه ظرفیت دارد که غرفه‌داران، محصولات و خدمات خود را بارگذاری کنند و اطلاعات تماس مستقیم خود را در اختیار بازدید‌کنندگان قرار دهند و غرفه‌داران نیز می‌توانند بدون هزینه‌های گزاف و با اختصاص کمترین زمان از ظرفیت‌های موجود در حین برگزاری تا سه ماه بعد از برگزاری نمایشگاه استفاده کنند.
 
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، تا دوشنبه 12 مهر هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها