چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
کتاب «به وقت خون» در ارومیه رونمایی شد

به‌مناسبت هفته دفاع مقدس کتاب «به وقت خون: مجموعه داستان» نوشته حسین غفاری، نویسنده ارومیه‌ای رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در آئین رونمایی از کتاب «به وقت خون: مجموعه داستان» نوشته حسین غفاری که با حضور نویسنده اثر؛ بهرنگ منتخبی، منتقد و نویسندگان و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات دفاع مقدس در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و درود بر روان پاک شهدا گفت: خدا را شاکریم که توفیق خدمت به نویسندگان در حوزه کتابخوانی نصیب ما شده است؛ آثار ارزشمند و فاخر نویسندگان دفاع مقدس، هدایایی به شهدای ایران اسلامی محسوب می‌شود؛ چراکه همه ما امنیت خود را مرهون شهدای میهن اسلامی هستیم.

معصومی گفت: رسالت ما در استان آذربایجان‌غربی -که به عنوان دومین پایتخت دفاع مقدس، نقش کلیدی در پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس داشته است- رسالت گسترده‌ای است و تلاش می‌شود حمایت از شعرا و نویسندگان بومی که در این حوزه قلم می زنند، مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از سال 68 تا 99 حدود 20هزار عنوان در حوزه دفاع مقدس در کشور به چاپ رسیده است که بیشترین آثار چاپ‌شده مربوط به سال 1395، با 1265 عنوان است.

معصومی بیان کرد: در مجموعه کتابخانه‌های عمومی بیش از 172هزار نسخه کتاب در حوزه دفاع مقدس در دو دسته موضوعی تاریخ ایران و ادبیات فارسی وجود دارد و بر آن هستیم تا  آثار نویسندگان بومی استان در حوزه دفاع مقدس را در دسترس قرار دهیم و با معرفی هرچه بیشتر اين آثار و حمایت از آفرینش آثار ارزشمند و فاخر، ادبیات پایداری جایگاه ویژه خود را به دست آورد؛ چراکه ادبیات پایداری ایران اسلامی ظرفیت جهانی‌شدن دارد.

وی گفت: کتاب حاضر مجموعه داستان‌هایی در حوزه دفاع مقدس است که توسط حسین غفاری تألیف و در سال‌جاری چاپ شده است. امید است با معرفی این اثر قدم مثبتی در راستای ادای دین به شهدا  و ترویج فرهنگ شهادت برداشته باشیم.
 
بهرنگ منتخبی، منتقد اثر گفت: در تاریخ ایران جنگ‌های فراوانی بوده است؛ اما دوران دفاع مقدس، درخشان‌ترین حادثه تاریخ معاصر ایران است و اتحاد و همدلی مردم ایران در این دوران منحصر به فرد است و آثار منتشرشده در این حوزه، جهت آشنایی مردم با این دوران، ارزشمند و مؤثر است.

وی گفت: این اثر یک مجموعه خاطرات است که با زاویه دید دانای کل نوشته شده است؛ طرح جلد کتاب، گویای موضوع اثر است و از مزایای دیگر اثر حروف‌چینی آن  است که بدون هیچ غلط املایی به چاپ رسیده است.

منتخبی اظهار کرد: این مایه اثر واقعی و رئال بوده و نوعی مجموعه خاطرات محسوب می‌شود؛ و در عنوان کتاب استفاده از عبارت «مجموعه خاطرات» ارجح‌تر است؛ چراکه داستان دارای عناصر مختص خود است.
 
در ادامه، حسین غفاری، نویسنده اثر اظهار کرد: کتاب «به وقت خون»، سومین مجموعه داستان من در حوزه دفاع مقدس است؛ اولین مجموعه داستان در سال 1380 با عنوان «مشک و بیدمشک» منتشر شد.

این نویسنده ادامه داد: این اثر  در سال‌جاری توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان به چاپ رسیده است.

یادآوری می‌شود؛ در انتهای این مراسم، پس از رونمایی از کتاب، یک نسخه به حاضرین با امضای نویسنده اهدا شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها