دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کنگره بین‌المللی ایثار و زنان عاشورایی به شیراز آمد

در جریان برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی ایثار و زنان عاشورایی، کتابی پیرامون حضرت زینب (س) در شیراز رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، امروز دوشنبه 29 شهریور در نشست خبری ششمین کنگره بین المللی ایثار و زنان عاشورایی، گفت: چندین سال این کنگره در سطح ملی در تهران برگزار می‌شد و اعتقاد دارم اگر بناست کاری در حوزه شعر روی دهد، باید در شیراز و فارس باشد چراکه شیراز شهر علم و ادب است و مهد زندگی حافظ و سعدی بوده که همتا ندارند.

علی محمدی با اشاره به اینکه یکی از راه هایی که در کشور برای انتقال فرهنگ از آن استفاده می شود، ابزارهای متعدد هنری است، تاکید کرد: این انتقال فرهنگ باعث تسری هم می‌شود.

به گفته دبیر ششمین کنگره بین المللی ایثار و زنان عاشورایی، همه هنرمندانی می‌توانند در این عرصه حضور داشته باشند زیرا شعر در راس ابزارهایی قرار دارد که می‌تواند انتقال فرهنگ را به عهده بگیرد.

محمدی از انتشار فراخوان کنگره شعر زنان عاشورایی خبر داد و افزود: امسال با تصمیم شورای سیاستگذاری قرار شد کنگره ششم بین‌المللی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه امسال این کنگره به صورت مشترک با سایر نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: هفته آخر دی ماه اختتامیه کنگره را خواهیم داشت اگر تا آن زمان وضعیت به گونه ای بود که امکان حضور باشد، افراد در کنگره در شیراز حضور می‌یابند و اگر هم شدت یافتن کرونا اجازه نداد می‌توان برنامه را به صورت حضوری و مجازی و یا کامل مجازی برگزار کرد.

محمدی تاکید کرد: علاقمندان برای ارسال آثار می توانند از طریق سایت «نوید شاهد» اقدام کنند.
 
در این نشست نایب رئیس شورای سیاستگذاری در بخش بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی هم اعلام کرد: 2 کتاب پیرامون حضرت زینب (س) تولید شده که یکی از آن در زمان ششمین کنگره ایثار و زنان عاشورایی رونمایی می‌شود.

فرحروز فاتحی، گفت: یکی از کارهای فرهنگی که می‌تواند در تاریخ تاثیر گذار باشد، شعر است.

نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری در بخش بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی افزود: شیراز جایگاه فعالیت‌های فرهنگی است و کنگره زنان عاشورایی چهار سال به صورت بین‌المللی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این کنگره در حوزه‌های مقاومت و تاثیر انقلاب اسلامی در سایر کشورهای منطقه برگزار شده است، اضافه کرد: در کنگره قبلی موضوع حضرت زینب (س) در نظر بود و امسال بخش و جایزه ویژه نیز پیرامون حضرت زینب (س) در نظر گرفته شده است.

به گفته دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی ایثار و زنان عاشورایی، 10 آذرماه پایان زمان ارسال آثار به ششمین کنگره بین المللی ایثار و زنان عاشورایی است.

محمد مرادی تیز در این نشست خبری اعلام کرد: اختتامیه و نشست‌های احتمالی قبل از نیمه دی ماه اعلام خواهیم کرد و هفته آخر دی ماه اختتامیه برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه داشتیم زودتر فراخوان اعلام شود اما امیدواریم در این محدوده زمانی بهترین آثار را جذب کنیم.

دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی ایثار و زنان عاشورایی با اشاره به فراخوان ایثار و زنان عاشورایی، افزود: در موضوعات کنگره گستردگی موضوعی در حوزه ایثار مورد نظر قرار دادیم. ایثار انسانی و عقلانی، ایثار در نگاه اسلامی، ایرانی و انسانی از جمله ای موضوعات است و فارغ از دغدغه‌ها شاعران هر اثری را که حس می‌کنند در مورد ایثار است برای دبیرخانه ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه کنگره در بخش های شعر سنتی، نیمایی و نو، کودکان و نوجوان و سرود و ترانه برگزار می‌شود، افزود: بخش ویژه زبان در انگلیسی و عربی است و از سه زاویه برای بین‌المللی شدن فراخوان فعالیت خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها