دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
رونمایی از 25 کتاب با موضوع دفاع مقدس در سمنان

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان، رونمایی از ۲۵ عنوان کتاب که از ابتدای سال ۱۴۰۰ در استان منتشر شده، ازجمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن بیان اینکه هفته دفاع مقدس زمان یادآوری حماسه‌های بزرگ است که درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای ملت ایران اسلامی به ارمغان آورد، گفت: ایمان، توکل به خدا و تقویت باورهای دینی و اعتقادی می‌تواند بر اراده‌ها، نترسیدن از دشمنان، پیروزی‌ها، استقامت و پایداری یک ملت تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

سرهنگ محمدحسن سلامی با اشاره به اینکه در هر صحنه‌ای که انقلاب اسلامی نیاز به حضور و مجاهدت دارد نقش و سهم مردم استان سمنان برجسته است، گفت: ارتشیان استان در ۱۱ عملیات دوران دفاع مقدس حضور فعال داشتند و ۴۵۰ شهید ارتشی در استان سمنان تقدیم انقلاب شده است.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده قریب به پنج هزار برنامه و فعالیت توسط بخش‌های مختلف در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است که در طول هفته دفاع مقدس در استان سمنان انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه «۱۲ کتاب صوتی»، «مستند رادیویی شهید دانشگر»، «نرم‌افزار شهدای روحانی» و ... در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود، یادآور شد: محافل خاطره‌گویی و روایتگری دوران مقدس به‌طور گسترده‌ برگزار می‌شود که در رأس آن‌ها برنامه‌های محوری با حضور ائمه جمعه است؛ آیین محوری این مراسم معنوی روز یکشنبه هفته آینده ساعت ۱۰ صبح در گلزار شهدای سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان سمنان «ما مقتدر هستیم» است، تصریح کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان تا روز چهارشنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد؛ از سوی دیگر هر روز از این هفته به یک عنوان نام‌گذاری شده که در واقع برنامه‌های آن روز متناسب با نام همان روز تدوین شده و مورد تصویب قرار گرفته است.

سلامی اضافه کرد: برگزاری همایش‌های خانوادگی «خورشید خانه‌ات باش»، «پیام وران عاشورا»، «در کوی نیک‌نامان سرکشی از خانواده شهدا»، «همایش حس پروانگی ویژه دختران متحول شده در راهیان نور»، «همایش اسوه‌های صبر و مقاومت» و «تجلیل از بانوان ایثارگر در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)» و ... از دیگران برنامه‌های بخش زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان است.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان تا پایان سال ۱۴۰۰ پنج گالری فرهنگی و هنری را احداث و تجهیز می‌کند، گفت: این مرکز فرهنگی با پیشرفت ۹۰ درصدی وارد فاز موزه‌آرایی شده است.

مدیرکل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه نمایشگاه بزرگداشت دفاع مقدس در محل باغ ‌موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با ظرفیت حداقلی برپا خواهد شد، ادامه داد: تلاش شده است تا در هفته بزرگداشت دفاع مقدس از ظرفیت فضای مجازی و ۵ هزار طلبه و روحانی در استان به ‌منظور انتقال مفاهیم دفاع مقدس و اربعین حسینی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها