پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
۴۵۱ عنوان کتاب دفاع مقدس در قالب 70 برنامه رونمایی می‌شود

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد: 3200 برنامه از سوی سازمان‌ها و نهادهای کشوری و لشکری به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس در سراسر کشور اجرا می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به رونمایی از 451 عنوان کتاب در قالب 70 برنامه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هفته دفاع مقدس در واقع نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از اسلام و قرآن کریم و این سرزمین است. روزهایی که ایثار و شجاعت جوانان برومند، انقلاب اسلامی و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه الهی و مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می‌توان هر دشمنی را به ورطه نابودی و شکست کشاند. با توجه به اهمیت گرامیداشت این ایام همه‌ساله برنامه‌های مختلفی از سوی سازمان‎ها و نهادها در سراسر کشور اجرا می‌شود. در سال جاری نیز اجرای 3200 برنامه در این حوزه در نظر گرفته شده که از میان آن‌ها 70 برنامه به حوزه کتاب دفاع مقدس اختصاص دارد که در ادامه به اختصار به این برنامه‌ها اشاره می‌شود.
 
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت این ایام اجرای برنامه‌هایی مانند رونمایی از اثر فاخر و ملی کتاب «پسر تفتان»، برگزاری پانزدهمین نشست تخصصی خاطره‌نگاری دفاع مقدس به صورت مجازی، برگزاری نشست تخصصی نقد کتاب «از خاک تا افلاک» (اشعار برگزیده بیست‌ودومین کنگره شعر دفاع مقدس)، برگزاری نشست تخصصی نقد کتاب یوسف (داستان‌های برگزیده نهمین جشنواره جایزه ادبی یوسف) و رونمایی از کتاب «شهدای روحانی ترور» را در نظر دارد.
 
از دیگر برنامه‌هایی که به مناسبت گرامیداشت ایام دفاع مقدس در نظر گرفته شده است، می‌توان به رونمایی از 12 دایرة‌المعارف استانی نقش ناجا در دوران دفاع مقدس از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، برگزاری رویداد نمایشنامه‌نویسی با عنوان «نخل سرخ» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزاری وبینار زنان در دفاع مقدس از نگاه قلم، هنر و پژوهش از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری اشاره کرد.
 
رونمایی از 100 عنوان کتاب جدید دفاع مقدس در تهران
از میان ویژه‌برنامه‌هایی که از سوی ستادهای استانی برای گرامیداشت ایام دفاع مقدس در نظر گرفته شده است، می‌توان به تولید و انتشار کتاب مجازی شهدای دانش‌آموز در بوشهر، برپایی و افتتاح 50 نمایشگاه کتاب در نقاط مختلف تهران و شهرستان‌های تابعه توسط انتشارات سرو، برگزاری مراسم ویژه تجلیل از مدافعان سلامت و رونمایی از 100 عنوان کتاب جدید دفاع مقدس در تهران، رونمایی از تعداد 20 عنوان کتاب دفاع مقدس، رونمایی از 10 عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس و تجلیل از نویسندگان استانی دفاع مقدس که از کتب آن‌ها رونمایی شده است در چهارمحال و بختیاری، رونمایی از سه عنوان کتاب صوتی با موضوع زنان در دفاع مقدس در استان خراسان رضوی و رونمایی کتاب تاریخ شفاهی روحانیت و کتاب شهدای دانش‌آموز در استان قم به عنوان برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد.
 
رونمایی از کتاب «امامزادگان عشق» در کهگیلویه و بویراحمد
همچنین اهدای کتاب به یادگاران هشت سال دفاع مقدس(110بسته فرهنگی) و رونمایی از 10 عنوان کتاب و 5 موشن گرافی و 10 اینفوگرافی در کردستان، رونمایی از کتاب شهدای ورزشکار و رونمایی از کتاب مجموعه نقاشی مثل خودش در قالب کتاب به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در کرمان، رونمایی از 8 عنوان کتاب دفاع مقدس و رونمایی از کتاب «امامزادگان عشق» در کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری نشست نقد کتب دفاع مقدس در لرستان، رونمایی از 4 عنوان کتاب دفاع مقدس در هرمزگان، رونمایی از کتاب «زن و رسانه در دفاع مقدس» در استان همدان و رونمایی از 16 عنوان کتاب چاپی، موسیقی با کلام دفاع، فیلم کوتاه «مین» و کلیپ «سردار شهید سیدمحمد ابراهیمی یزدی» در استان یزد از جمله برنامه‌های فرهنگی ستادهای استانی است که در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها