سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
اختتامیه کنگره منطقه‌ای «ماه غریبستان» در خرم‌آباد برگزار شد

آیین اختتامیه اولین کنگره منطقه‌ای فرهنگی هنری ماه غریبستان در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، اولین کنگره منطقه‌ای فرهنگی هنری ماه غریبستان با حضور استان‌های لرستان،‌ ایلام، کرمانشاه، همدان، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده بود که در این آیین از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.

احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگویی با خبرنگار ایبنا، هدف از برگزاری این کنگره را ترویج و توسعه فرهنگ دینی و علوی با محوریت نهج‌البلاغه، زنده‌ نگه داشتن معارف اسلامی، ولایت علوی،‌ واقعه غدیر و جریان‌سازی گفتمان دینی عنوان کرد.

فتایی گفت: آثار این کنگره با محورهای ایثار، جهاد، امر به معروف، سبک زندگی  عدالت علوی و در چهار بخش ادبی، پژوهشی، هنری و فضای مجازی مورد داوری قرار گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: خوشبختانه آثار بسیار خوبی به این کنگره ارسال شد که بیش از 150 اثر ارزشمند در حوزه‌های مختلف به دبیرخانه کنگره ارسال شد و در نهایت هیأت داوران 27 اثر را به عنوان اثر منتخب انتخاب کردند.


فتایی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تمام تلاش ما این است که در سنوات آتی میزبان کنگره ملی با حضور همه استان‌های کشور باشیم.

حجت‌الاسلام  تیموری سخنران مراسم هم به خبرنگار ایبنا گفت: ما برای پیشبرد فرهنگ نیاز به انسان‌های فرهنگی و فرهیخته داریم.

تیموری عنوان کرد: کنگره‌ها، همایش‌ها و محافل این‌چنینی اولین قدم و گام مؤثری که برای یک مجموعه می‌توانند بردارند پی‌ریزی شکل همیشگی این‌گونه کنگره‌ها برای ارتقا فرهنگی عمومی است.

وی افزود: ما امروز در این محفل با حضور این فرهیختگان دیدیم که می‌شود که پتانسیل‌های موجود در شهرها و استان‌ را به همه ارائه دهیم اما لازمه‌ی این کار وقت گذاشتن و هزینه کردن است.

حجت‌الاسلام مصطفی تیموری عنوان کرد: اگر ما بخواهیم فرهنگ پویای مکتب حضرات معصومین و انقلاب نورانی اسلام را به همه عرصه‌های جهانی انتقال دهیم و این فرهنگ به عنوان یک تمدن ریشه‌های اساسی یک جامعه و مجامع را به طور اساسی متحول کند، لازمة آن این است که ما ارکان تمدن ساز این فرهنگ را به جامعه بهتر معرفی کنیم و اگر این کار را کردیم کمترین راه و مسیر آن برگزاری این‌چنین محافل و کنگره‌هایی است که برگزار می‌شود و کمک می‌کند.

در این مراسم میثم جعفری رئیس انجمن شعر شهرستان بروجرد و برگزیده بخش شعر کنگره به شعرخوانی در وصف مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداخت. همچنین به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم از برگزیدگان شهر خرم‌آباد تقدیر به عمل آمد و اعلام شد که جوایز برگزیدگان استان‌های دیگر برای آنها ارسال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها