سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کودکان ما نقش مهمی در حفظ و ماندگاری زبان‌‌های مادری در کشور دارند

سیدمحمد مهاجرانی نویسنده اراکی آیینی کودک و نوجوان گفت: کودکان و نوجوانان با تسلط بر زبان فارسی باید در حفظ و ماندگاری زبان مادری و میراث کهن ملی بکوشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، سیدمحمد مهاجرانی که دانش‌آموخته‌ حوزه‌ی علمیه قم و از شاعران آیینی حوزه کودک است، تاکنون موفق به انتشار کتاب‌های زیادی در حوزه مذهبی در قالب شعر و داستان برای سه گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان شده است. مهاجرانی همچنین در نگارش داستان‌ها و اشعارش برای گروه سنی کودک و نوجوان به موضوعاتی از جمله اخلاق، عقاید، احکام وسبک و سیره ائمه اطهار توجه ویژه داشته است. وی در مقطع ابتدایی توانسته در زمینه تالیف کتاب درسی هدیه آسمانی برای کودکان نقش موثری را ایفا کند.

در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است. در رده سنی «کودک» ۴ تا ۱۲ سال کتاب‌های «زندگی امام رضا (ع)» اثر سید مهدی مهاجرانی از انشارات کتابک و «مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان (ع)» اثر زهرا عبدی از انتشارات جمکران معرفی شده است.

در نشست مجازی ویژه برنامه‌های
یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی با عنوان «سه‌شنبه‌های رضوی» که امروز 23 شهریورماه برگزار شد، سیدمحمد مهاجرانی بیان کرد: کودکان و نوجوانان باید بتوانند با زبان و فرهنگ سرزمین‌شان آشنا شده و همانطور که به زبان فارسی تسلط دارند، نسبت به یادگیری و حفظ زبان مادری کوشا باشند.
 
 
مولف کتاب‌های درسی کودکان با بیان اینکه استان خوزستان مهد شاعران و نویسندگان برجسته‌ای در طول تاریخ بوده است، تصریح کرد: خوزستان با معرفی نویسندگان و شاعرانی چون: قیصر امین‌پور که یکی از تاثیرگذارترین شاعران در دوره انقلاب اسلامی است، توانست نقش مهمی در حوزه شعر به مخاطبان ارائه دهد و کودکان و نوجوانان خوزستان باید با تاسی از اشعار این شاعر بزرگ اُنس بگیرند.

نویسنده کتاب «بازی خدا بهار دارد» با تاکید به کودکان و نوجوانان افزود: کتاب شعر و قصه زیاد بخوانید تا روز به روز پیشرفت کرده و  تلاش کنید با شاعران بومی که به زبان محلی استان شعر می‌سُرایند، آشنا شوید.

در این نشست عباس حسین‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کشور است که با مدیریت این نهاد برگزار می‌شود، عنوان کرد: ترویج مطالعه مفید یکی از اهداف جشنواره رضوی است و وظیفه ما تسهیل‌گری و فراهم کردن زمینه برگزاری این جشنواره است. 

حسین زاده افزود: این جشنواره از ۲۲ خردادماه تا یکم آبان‌ماه سال جاری در سراسر کشور و به صورت برخط و مجازی در سامانه www.samadpl.ir برگزار می‌شود و در پایان برگزیدگان جشنواره در هفته کتاب معرفی می‌شوند.

بر اساس این گزارش، در این نشست اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های گتوند، لالی، مسجدسلیمان و اندیمشک، کتاب‌های زندگی امام رضا (ع) از سیدمحمد مهاجرانی را خوانش کرده و این نویسنده به بحث و بررسی کتاب‌ها با کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداختند. همچنین ارتباط مستقیم تصویری با سیدمحمد مدنی خادم و کتابدار فعال حرم مطهر امام رضا (ع) در این نشست برقرار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها