شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
«به جای بَنِر و گل برای طلاب علوم دینی کاغذ و قلم خریداری کنید»

پیکر مرحوم حیدر رحیم‌پور ازغدی، نویسنده عدالتخواه و منتقد انقلابی و از یاران دیرین امام و رهبری، صبح امروز در صحن کوثر حرم امام رضا (ع) در مشهد تشییع و در رواق دارالحجه حرم به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم رحیم‌پور ازغدی با حضور نماینده ولی فقیه، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استان و مشهد در صحن کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم پس از طواف و اقامه نماز میت توسط آیت‌الله سیدان، پیکر مرحوم حیدر رحیم‌پور ازغدی در رواق دارالحجه حرم رضوی به خاک سپرده شد.

قرائت قرآن کریم، مرثیه‌سرایی از جمله بخش‌های مراسم تشییع آن مرحوم بود که در این آیین حسن رحیم‌پور ازغدی، فرزند آن مرحوم، بخشی از وصیتنامه پدر خود را قرائت کرد.

وی گفت: پدرم در وصیت خود نوشت «تا آخرین لحظه پیرو امام خمینی (ره) و نایب ایشان بودم، خدای را سپاس که تا امروز هیچ شبهه‌ای قلب مرا نلرزاند و تا توانستم در راه اهداف پیشوایانم گفتم و نوشتم.»
 

 
وی ادامه داد: پدرم دوست داشت در مشهد، محلی برای طلاب غیرایرانی ایجاد کند و می‌گفت آنها بسیار مظلوم هستند.

حسن رحیم پورازغدی گفت: پدر وصیت کرده بود او را در منطقه محرومان غسل بدهند. با دسته گل و پرده و پلاکارد و اینگونه مخارج مخالف بود و می‌گفت این کارها هیچ کمکی به میت نمی‌کند. بزرگترین عبادات را خدمت به فقرا و محرومان می‌دانست.

فرزند مرحوم رحیم‌پور ازغدی گفت: پدرم توصیه کرد هیچ مخارجی برای گل و پلاکارد در مجلس ختم انجام نشود و اگر کسی می‌خواهد اینگونه کارها را انجام دهد وجه آن را جمع کنیم و خود نیز دو سه برابر اضافه نماییم و برای طلاب علوم دینی کاغذ و قلم خریداری کنیم.
 

 
اضافه می‌شود، مرحوم رحیم‌پور ازغدی در سال‌های دهه هفتاد مقالاتی در نشریات مختلف از جمله هفته‌نامه صبح می‌نگاشت و یکی از آثار وی کتاب «از انجمن پیروان قرآن تا انجمن حجتیه» (سیر تحول انجمن‌های دینی از شهریور ۱۳۲۰ تاکنون) است.

وی از فعالان و مبارزان سیاسی در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت بود که از سال 1342 تا پیروزی انقلاب اسلامی همواره همراه با مبارزه علیه رژیم پهلوی، در کنار امام راحل (ره) و نیز رهبر انقلاب ایستاد.

مرحوم ازغدی مدتی قبل به علت بیماری عفونت داخلی در بیمارستان بستری شده بود و روز گذشته در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

در پی درگذشت مرحوم رحیم پورازغدی، رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و برخی دیگر از مسئولان کشور پیام‌های تسلیتی صادر کردند.
 

 
در متن پیام تسلیت رهبری آمده است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
 
جناب آقای حسن رحیم‌پور ازغدی، دانشمند متفکر، دام بقائه
 
درگذشت پدر گرامی آن جناب، مرحوم آقای حاج حیدر آقارحیم‌پور رحمةالله علیه را به شما و والده‌ی گرامی و دیگر بازماندگان محترم و همه دوستان و همفکران آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.
 
سال‌های متمادی تلاش صادقانه‌ی برخاسته از غیرت دینی و انگیزه‌ی تحقق احکام و معارف اسلامی، نمایشگر بخش مهم زندگی آن مرحوم است و این موجب رضا و رحمت الهی و علو درجات اخروی ایشان خواهد بود ان‌شاءالله.
 
دوام توفیقات جنابعالی را از خداوند مسألت می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها