چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی در یزد

مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) در یزد، مراسم تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان استان یزد با حضور مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در محل این اداره کل برگزار شد.
 
مجید جوادیان‌زاده، در این نشست با اشاره به بازدهی خدمات فرهنگی در جامعه، گفت: خدمت فرهنگی به دلیل اثرات بلند مدت آن قابل ارزیابی نیست که امیدواریم در طول زمان محصولات این خدمات مشاهده شود.

وی افزود: امروز بایستی ارزش کاری  یک کتابفروش، مروج کتابخوانی، کتاب درمان و باشگاه‌های کتابخوانی به جامعه شناسانده شود زیرا شاید اثر این کارها، زود خود را نمایان نمی‌کند.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: کتاب، شناسنامه جوامع و به عنوان رسانه‌ای برای معرفی گذشتگان است و اگر کتاب‌ها نبودند، بخش بزرگی از تاریخ ما از دست می‌رفت.
 
 
جوادیان‌زاده بیان کرد: ما معتقدیم جامعه نیاز به اصلاح در شرایط اجتماعی و فرهنگی دارد زیرا برخی آسیب‌ها و انحرافات وجود دارد که برای اصلاح آن نیاز به جامعه کتابخوان داریم و از این طریق می‌توانیم اصلاح را انجام دهیم.

وی گفت: کتاب در تثبیت بسیاری از روابط اجتماعی کمک می‌کند و تا کتاب را وارد روابط اجتماعی نکنیم، جامعه کتاب‌خوان و کتاب دوستی نخواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: طرح‌هایی مانند جام باشگاه‌ها، شهرها و روستاهای دوستدار کتاب در جهت ورود کتاب به عرصه‌های بزرگتر جامعه است و در جهت تثبیت روابط اجتماعی حرکت می‌کند.

جوادیان‌زاده ادامه داد: ما در جام باشگاه‌های کتابخوانی شاهد رفاقت، دوستی و همگرایی هستیم که این از مزایای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

وی گفت: بسیاری از شهرها و روستاهای که سال‌ها در جامعه شناخته شده نبودند از طریق کتاب و کتابخوانی توانسته‌اند خود را در گستره ملی معرفی کنند که هرابرجان ترکان از جمله این روستاها بودند که خود را تثبیت کردند و نمایش قدرتمندانه فرهنگی ارائه دادند.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد بیان کرد: انتخاب روستای ده عرب ابرکوه در یزد به عنوان روستای قرآنی نیز نشان دهنده این ظرفیت‌های فرهنگی در استان و روستاهای استان است.
 
 
جوادیان‌زاده گفت: ما در حوزه باشگاه‌های کتابخوانی 3901 باشگاه داریم که خوشبختانه در تمامی گروه‌های اجتماعی فعال شده اند.

وی بیان کرد: ما در 99 روستا و 16 شهر و 11 شهرستان در استان باشگاه کتابخوانی داریم که بیش از 40 هزار کودک و نوجوان یزدی تحت پوشش این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد با اشاره به فعالیت‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی  و ظرفیت‌های استانی گفت: انعکاس تخصصی فعالیت‌های کتاب خوانی در خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به عنوان یکی از ظرفیت‌هایی در استان است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

سیدخلف حوتی‌نژاد، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد با اشاره به گسترش جریان‌های کتاب و کتابخوانی در این نشست گفت: ویژگی جشنواره امسال جام باشگاه‌های کتابخوانی، گستردگی و دامنه‌دار شدن این جریان در شهرستان‌ها است و خوشبختانه در این چند سال شاهد اجرای فعالیت‌های ترویج کتاب و کتابخوانی در تمامی استان و شهرستان‌ها بوده‌ایم.

وی افزود: شعار «ایران فقط تهران نیست» به عنوان دستور کار ما قرار گرفته و در این راستا نیز یزد را تنها محدود به مرکز استان نکردیم و در تمامی شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها این جریان‌های کتابخوانی را راه‌اندازی و اجرا کردیم.
 
 
 
در پایان این مراسم نیز برگزیدگان پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان استان یزد تجلیل شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

برگزیدگان مرحله نهایی شامل باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان ذهن‌های آبنباتی به تسهیلگری مهدیه آرایی، نامه به نویسنده کاترین باروتیان از باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان ذهن‌های آبنباتی و فاطمه سادات زارع از باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان ذهن‌های آبنباتی بودند.

برگزیدگان پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در جمع باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان مشق دانایی به تسهیلگری اعظم مصطفوی‌پور، باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان کودک و نوجوان مشق دانایی به تسهیلگری مژگان کمال مهریزی، نامه به نویسنده فرزانه قنبری باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان بادگیر،  فیلم معرفی کتاب فرزانه یزدانی از باشگاه کتابخوانی برکه خوشبختی به تسهیلگری لیلا پورمحمدی، کتابفروشی فعال خانه کتاب اردکان به مدیریت وجیهه کریمی‌زاده اردکانی معرفی شدند. در بخش رابطین فعال نیز مژگان کمال معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط