شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
نمای بیرونی کتابخانه سعدی در شان و جایگاه کتابخانه و آرامگاه سعدی نیست

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی فارس، خواستار نوسازی نمای کتابخانه آرامگاه سعدی در شیراز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در دیدار با‌ هادی شه‌دوست شیرازی مدیرکل میراث‌‎ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان که با هدف بررسی راه‌های همکاری بیشتر و ارتقای جایگاه کتاب و کتابخوانی در حوزه گردشگری صورت گرفت، ضمن اشاره به اهمیت حوزه گردشگری عنوان کرد: حوزه گردشگری در استان فارس دارای اهمیت بسیار زیادی است و استان فارس در این حوزه در کشور حرف اول را می‌زند.
 
وی با اشاره به قدمت کتابخانه‌ها در شهر شیراز عنوان کرد: عملیات بازسازی کتابخانه آیت‌الله دستغیب به عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه شیراز، شروع شده و امیدواریم میراث فرهنگی نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد تا به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسد و خدمات چندین و چندساله خود را از سر بگیرد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس درباره کتابخانه‌های حافظیه و سعدی نیز که در جوار آرامگاه حافظ و سعدی قرار گرفته و از نظر موقعیت مکانی با میراث فرهنگی مشترک هستند، عنوان کرد: اهمیت این کتابخانه‌ها به واسطه گردشگران خارجی دارای جنبه جهانی است و نیاز به توجه ویژه دارند.
 
منوچهری ضمن اشاره به اقدامات انجام گرفته در این کتابخانه‌ها عنوان کرد: از نظر فضاسازی داخلی، اقدامات خوبی در کتابخانه حافظیه و سعدی انجام شده اما درخصوص نمای بیرونی مخصوصا کتابخانه سعدی، نیازمند تغییر است زیرا نمای کنونی اصلا در اندازه و جایگاه کتابخانه و آرامگاه سعدی نیست. آمادگی این را داریم که هر طرح و نمایی را که مورد تایید میراث فرهنگی است، برای ارتقا جایگاه و شان این مکان انجام دهیم.
 
وی ضمن اشاره به اهمیت و غنای منابع کتابخانه حافظیه تاکید کرد: کتابخانه حافظیه دارای منابع ارزشمندی است، فرصت خوبی است گردشگرانی که از آرامگاه دیدن می‌کنند، از کتابخانه و منابع ارزشمند آن نیز بازدید کنند.
 
منوچهری ضمن اشاره به برنامه‌های کتابخانه‌ها عنوان کرد: در کتابخانه سعدی و حافظیه برنامه‌های فاخری در حوزه شناخت حافظ و سعدی انجام می‌شود. از جمله برنامه «ذکر خیر حافظ» و «بوستان دوستان» که با استقبال بسیار گسترده‌ای مواجه شدند.
 
مدیرکل میراث ‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس نیز در این دیدار عنوان کرد: استان فارس با توجه به پتانسیلی که دارد، باید در حوزه گردشگری حرف اول را در کشور بزند. تنها یک صنعت در فارس قابل تامل است و آن صنعت گردشگری است به شرطی که به چشم صنعت به آن نگاه کنیم.
 
هادی شه‌دوست شیرازی عنوان کرد: دیگر صنایع باعث ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و از بین بردن منابع آبی می‌شوند اما صنعت گردشگری در عین پاک بودن از لحاظ اقتصادی بسیار قابل تامل است.
 
شه‌دوست ضمن اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای صنعت گردشگری فارس جاذبه ایجاد کنیم و در جهت توسعه و ارتقای اقتصاد گردشگری گام برداریم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی ضمن اشاره به بیماری کرونا و تاثیر آن بر حوزه گردشگری تصریح کرد: دوران پساکرونا دوران بسیار سختی برای گردشگری خواهد بود و اگر مدیریت نشود این حوزه با چالش‌های اساسی روبرو خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها