پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
افتتاح نخستین باشگاه کتاب و کتابخوانی در آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

نخستین باشگاه کتاب و کتابخوانی در آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم افتتاح نخستین باشگاه کتاب و کتابخوانی در آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد با حضور مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

با افتتاح این باشگاه در آموزشگاه موسیقی «آفرینش» تعداد باشگاه‌های کتابخوانی در استان یزد به 3901 باشگاه رسید.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: هدف از تاسیس باشگاه‌ها، ورود کتابخوانی به زندگی کودکان و نوجوانان است. نهادینه شدن کتاب و کتابخوانی از کودکی یکی از مهمترین راهبردها برای توسعه این فرهنگ است؛ زیرا از این طریق می‌توانیم کتابخوان، نویسنده و آفرینشگر حرفه‌ای تربیت کنیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به کسب عنوان‌های برتری در کنکور سراسری گفت: اگرچه سال‌های متمادی شاهد رتبه‌های برتر کشوری در کنکور بوده‌ایم؛ اما امروز نیاز است که مطالعه‌ دانش‌آموزان را به سمت تنوع در مطالعه سوق دهیم و با برنامه‌هایی مانند باشگاه‌های کتابخوانی، حلقه‌های کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی در این مسیر حرکت کنیم.

جوادیان‌زاده با اشاره به آمار باشگاه‌های کتابخوانی در سطح کشور و استان یزد گفت: در سطح کشور بیش از 25هزار باشگاه کتابخوانی داریم که از این تعداد 3901 باشگاه مربوط به استان یزد است که امیدواریم با وجود ظرفیت‌هایی مانند آموزشگاه‌های هنری این تعداد افزایش پیدا کند.

وی همچنین از آغاز به کار نخستین باشگاه کتابخوانی در مرکز هنری آفرینش خبر داد و بیان کرد: این آغاز می‌تواند مدخل جدید در کتابخوانی استان باشد و نتایج خوبی را نیز به همراه داشته باشد. باید کاری کنیم که کتاب در امتداد هنر قرار گیرد.

در پایان این مراسم نیز از کودکان و نوجوانان کتابخوان و همچنین تسهیل‌گران و مروجان کتابخوانی این مرکز قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط