سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
تاثیر بسزای استفاده از ظرفیت سپاه شهدا و پایگاه‌های بسیج در ترویج برنامه‌های فرهنگی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از ظرفیت سپاه شهدا و پایگاه‌های بسیج، می‌تواند در کمک به ارتقای برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین عموم مردم تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربايجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی طی نشستی با سرهنگ پاسدار رضا علی‌نژاد، مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه شهدای استان به منظور استفاده از ظرفیت‌های سپاه شهدا و بسیج در اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک بالاخص یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دیدار و گفتگو کرد.

معصومی ضمن تشریح فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومي در شرایط شیوع بیماری کرونا، گفت: استفاده از ظرفیت سپاه شهدا و پایگاه‌های بسیج، می‌تواند در کمک به ارتقای برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین عموم مردم تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: یکی از بزرگترین مسابقات کتابخوانی در سطح کشور و همزمان در استان آذربایجان‌غربی، یازدهمین دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سيره پاك ائمه معصومين (ع) به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) و حضرت مهدی (عج) بخش ويژه يازدهمين این دوره از جشنواره رضوي در دو بخش فردی و خانوادگی و در گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: سپاهیان و بسیجیان می‌توانند متناسب با رده سنی خود در بخش‌‎های پويش کتابخوانی، نقاشی، شعرسرایی، دل‌نوشته، متن ادبی، قصه‌گویی و ... با مراجعه به سایت www.samakpl.ir در هریک از رشته‎‌های جشنواره شرکت نمایند.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی و تاييديه سازمان مديريت و برنامه‌‎ريزی استان، برای بهره‌مندی كاركنان دولت از مزايای دوره‌های آموزشي برای كاركنانی كه موفق به اخذ امتياز قبولي در يازدهمين دوره جشنواره كتابخوانی رضوی گردند، گواهينامه دوره آموزشی به مدت 8 ساعت صادر خواهد شد.

معصومی ادامه داد: ارائه خدمات فرهنگی به مناطق کم‌برخوردار جزو برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌‎های عمومی است و در این خصوص خواستار بهره‎‌مندی از پتانسیل موجود سپاه شهدا و همکاری مشترک در اجرای طرح‌هایی در حوزه کتابخوانی شد.

علی‌‎نژاد ضمن اظهار خرسندی از این دیدار بیان کد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم در حوزه فرهنگ باید به خوبی مورد حمایت قرار گیرد و همکاری در اجرای برنامه‎‌های فرهنگی مشترک و اطلاع‌‎رسانی گسترده فعالیت کتابخانه‌‎های عمومی در بین نیروهای بسیجی اعلام آمادگی نمود.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج ادارات و کارمندان نقش بسزایی در ادارات دارد، گفت: با در اختیار قراردادن اقلام تبلیغاتی فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی اداره کل کتابخانه عمومی، تمام تلاش لازم برای اطلاع‎‌رسانی گسترده و به نحو شایسته جهت شرکت در دوره آموزشی مد نظر و همچنین بخش های متنوع جشنواره در بین پایگاه‎های بسیج ادارات و نیروهای بسیجی در سرتاسر استان آذربایجان‌غربی انجام خواهد گرفت.

در پایان این نشست مقرر شد؛ برای تشریح و آشنایی بیشتر جشنواره، برای فرماندهان بسیج پایگاه و حوزه‌های شهری برنامه آموزشی مجازی در بستر اسکای روم برگزار گردد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها