شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
پیشنهاد تبدیل ساختمان‌های بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی به کتابخانه عمومی

فرماندار سنندج پیشنهاد کرد: دستگاه‌های اجرایی ساختمان‌های بلااستفاده خود را در اختیار کتابخانه‌های عمومی برای راه‌اندازی کتابخانه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، نخستین جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج در سال جاری به ریاست یحیی نظری، فرماندار و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در محل فرمانداری سنندج برگزار شد.

فرماندار سنندج در ابتدای این جلسه با اشاره به نقش مهم کتاب در زندگی اجتماعی، اظهار کرد: پیشرفت جوامع در نتیجه توجه به مقوله مطالعه و اُنس با کتاب محقق می‌شود و بی‌توجهی به این مهم عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج با تاکید بر اینکه در توسعه کتابخانه‌های عمومی باید به دو مقوله نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توجه صورت گیرد، عنوان کرد: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه یک وظیفه همگانی است و همه باید در آن نقش داشته باشند.

یحیی نظری به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب نیز اشاره و اضافه کرد: برخی سازمان‌ها به‌ویژه آموزش و پرورش نقشی اساسی در ترویج مطالعه بر عهده دارند و همکاری و هماهنگی این دستگاه با کتابخانه‌های عمومی ضروری است.

فرماندار شهرستان سنندج همچنین گفت: سامانه «شاد» ظرفیت بسیار مناسبی برای ترویج برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی و تشویق دانش آموزان به سمت و سوی مطالعه کتابخانه‌های غیر درسی غیر از مطالب درسی است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز می‌توانند با شناسایی ساختمان‌های بدون استفاده و مازاد خود در شهرها و روستاها، آنها را در اختیار کتابخانه‌های عمومی برای راه‌اندازی کتابخانه قرار دهند.

وی راه‌اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای در شهرستان سنندج را گام مهمی در حوزه کتاب و کتابخوانی برشمرد و بیان کرد: بدون شک با فعالیت کتابخانه مذکور، بخشی از نیازهای کتابخوانان از اقشار مختلف در این مرکز فرهنگی مرتفع می‌شود.

نظری در پایان اضافه کرد: اقدامات و فعالیت‌های بانیان و دست اندرکاران ایجاد کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای شهرستان سنندج قابل تقدیر و تشکر است.

محمد بهرامی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت 14 باب کتابخانه عمومی نهادی در شهرستان سنندج، افزود: در یک سال گذشته کتابخانه‌های عمومی فردوسی و خاتم الانبیاء در سنندج و شهید ملاحیدر فهیم در روستای آویهنگ بهسازی شده‌اند.

وی گفت: با راه‌اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای در سنندج، ظرفیت خدمات‌رسانی به شهروندان افزایش چشمگیری می‌یابد و بدون شک این امر در افزایش سرانه مطالعه اثرگذار است.

وی گفت: با شیوع کرونا در یک سال و نیم گذشته، فعالیت‌های این نهاد فرهنگی بیشتر در فضای مجازی بوده است.

بهرامی عنوان کرد: حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج از کتابخانه‌های عمومی بسیار خوب بوده و تاثیرات خوبی در حوزه فرهنگ کتابخوانی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها