سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۴
كتابخانه‌ها عامل مهم  انگيزه براي پژوهش اند

رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در همايش تقدير از معلم پژوهنده در هفته پژوهش گفت: كتابخانه‌ها عامل مهم ايجاد انگيزه پژوهشي هستند._

علي اصغر يزداني گفت: مطالعه بايد محور اساسي پژوهش باشد و با دقت و جهت دهي مناسب صورت گيرد.

وي درباره جايگاه پژوهش در آموزش و پرورش گفت: از مهمترين اهداف نظام آموزشي، پرداختن به امر پژوهش و تربيت پژوهشگران است زيرا پويايي و بالندگي علم درسايه پژوهش محقق مي‌شود. بايد در سايه خلاقيت، نوآوري و اكتشاف باشد تا راهي براي آسايش انسان قرار گيرد.

وي مسير پژوهش را مسيري دشوار و ناهموار دانست و افزود: قدم برداشتن در اين مسير احتياج به انگيزه دارد و اين انگيزه از طريق جذابيت كتاب‌ها، كلاس‌ها و امكانات ديگر بوجود مي‌آيد.

وي در پايان گفت: پژوهش و تحقيق بايد اساس كار معلم و دانش‌آموز قرار گيرد و اين مسئله با افزايش خلاقيت دانش‌آموزان و ايجاد سئوال در ذهن آنها فراهم مي‌شود.

در اين همايش همچنين دكتر هاجر تحريري نيك‌صفت، رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: پايه پژوهش، آموزش صحيح و برنامه ريزي شده است. همچنين معلم بايد دانش‌آموزان را هدايت كند تا آنها بتوانند از اطلاعات خود در مسير پيشرفت استفاده كنند.

وي گفت: فرهنگ پژوهش بايد از مدارس آغاز شود زيرا درمدارس نيروي انساني كارآمد ومتخصص تربيت مي‌شوند.

وي درادامه گفت:كشور ما هنوز درباره مسائل پژوهشي با ايده‌آل‌ها فاصله زيادي دارد و اميدواريم تا چند سال آينده پژوهش در كشور رونق بگيرد. 

وي درباره روش تدريس معلمان گفت: براي نهادينه شدن فرايند تفكر در كشور، معلمان بايد شيوه تفكر پويا را در دانش‌آموزان بارور كنند و آنها را به افرادي فعال و خلاق تبديل كنند.

همايش معلم پژوهنده به مناسبت هفته پژوهش با حضور رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، معاونت پژوهشي، دبير همايش و رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش همچنين معلمان و كميته‌هاي پژوهشي و رابطان تحقيقات و اعضاي دبيرخانه، امروز(سه‌شنبه) در تالار فرهنگ برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط