شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
مجلس یازدهم توجه ویژه‌ای به حمایت از کتابخانه‌های عمومی دارد

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از کتابخانه‌های عمومی، گفت: خوشبختانه مجلس یازدهم توجه ویژه‌ای به حمایت از این نهاد فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، محسن فتحی در دیدار مدیرکل و برخی از کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ کتابخوانی،گفت: حمایت از این نهاد در نهایت به نفع جامعه است و توسعه فرهنگی را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: از زمان آغاز به کار مجلس یازدهم تاکنون در چند نوبت موضوع حمایت از کتابخانه‌های عمومی و شاغلان در این حوزه مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه رویکرد نمایندگان مجلس به این مقوله مهم فرهنگی بسیار مثبت است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های اصولی در دولت جدید، مشکلات و دغدغه‌های مردم به ویژه در بخش اقتصادی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه هماهنگی و ارتباط موثر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در حل مشکلات مردم ضروری است، ادامه داد: بدون تردید کاهش مشکلات اقتصادی و معیشیتی مردم سبب توجه بیش از پیش آن‌ها به حوزه فرهنگی و به‌ویژه مقوله کتابخوانی می‌شود. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کتابخانه‌های عمومی، گفت: این توجه و نگاه ویزه در نهایت به نفع جامعه است و موجب نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و توسعه فرهنگی می‌شود.

محمد مخدومی بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر با گسترش فعالیت‌های خود به یک نهاد فرهنگی اجتماعی بدل شده است که نقش مهمی در حوزه فرهنگ کشور ایفا می‌کند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته و با وجود همه‌گیری بیماری کرونا بیش از 2‌هزار برنامه متنوع فرهنگی در استان کردستان و در فضای مجازی برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در ادامه از افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی آیت‌الله خامنه‌ای در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این کتابخانه، شاخص‌های فرهنگی استان به ویژه در بخش کتابخوانی افزایش چشمگیری می‌یابد.

مخدومی گفت: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در استان، نتیجه توجه ویژه حجت‌الاسلام پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان و حمایت‌های مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بوده است.

وی زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای را 3500 متر مربع در 6 طبقه ذکر کرد و گفت: بخش نشریات، بخش نابینایان، بخش ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا، بخش وی‌آی‌پی آقایان و بانوان، سالن مطالعه ویژه محققین، گالری، سالن جلسات، سالن آمفی‌تئاتر، بخش کلاس‌های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق فکر و بخش ویژه کودک و نوجوان در این کتابخانه وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اضافه کرد: با راه‌اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه‌ای، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به 52 باب افزایش می‌یابد و ظرفیت خدمت‌رسانی به مردم فرهنگ‌دوست استان به صورت چشمگیری ارتقا پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها