سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کتاب «جامعه‌نگار» در شیراز رونمایی شد

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، در آیینی ضمن رونمایی از کتاب «جامعه‌نگار» از جانبازان مبارزه با مواد مخدر تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، کتاب «جامعه‌نگار» مشتمل بر آثار برگزیده یک جشنواره نمایشنامه‌نویسی به همین نام، در آیینی با حضور برخی مدیران و متولیان حوزه اجتماعی و جمعی از جانبازان عرصه مبارزه با موادمخدر هم‌چنین نویسندگان و هنرمندان، رونمایی و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

جشنواره «جامعه‌نگار» پیش‌تر توسط حوزه اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شده و آثار برگزیده آن در قالب یک کتاب به چاپ رسیده بود.
 
معاون فرهنگی شهردار شیراز در این مراسم که با حضور جمعی از مقامات و متولیان و همچنین فرهنگ‌وران فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف مواد برگزار شد، گفت: برای حفظ امنیت جغرافیایی، اجتماعی و روانی کشور تمامی حوزه‌ها و دستگاه‌ها دست در دست یکدیگر تلاش می‌کنند.

به گفته مرتضی جعفری، سازمان فرهنگی شهرداری نیز فرهنگ و هنر را به عنوان دو ابزار کمکی برای جهاد با این آسیب اجتماعی به کار گرفته است و در این راستا به سهم خود، از تخصص هنرمندان و فرهنگ‌وران ملی و محلی بهره می‌برد تا همگام با دیگر مبارزان، در این مسیر گام بردارد.

وی با اشاره به ارزش قلم اهالی فرهنگ و هنر و نقش‌آفرینی موثر آن در زمینه آموزش‌های اجتماعی، افزود: کتاب «جامعه‌نگار» که مجموعه نمایش‌نامه‌هایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر و اعتیاد است، در واقع محصول تراوش قلم هنرمندانه نویسندگان کشورمان در حوزه مسایل اجتماعی است که انتظار داریم با به اجرا در آمدن این نمایش‌نامه‌ها نیز گامی دیگر در مسیر فرهنگ سازی رقم بخورد.
 

 
رییس سازمان فرهنگی، و ورزشی شهرداری شیراز، یادآور شد: آرامش امروز سرزمین‌مان را مرهون خون پاک شهیدان و جانبازانی هستیم که با گذشتن از ارزشمندترین دارایی‌شان، ناموس وطن را حفظ کردند و امروز، فرهنگوران که با قلم خود در عرصه فرهنگ و فرهنگ سازی جهاد می‌کنند، ادامه دهنده راه آنها هستند.

همچنین سعید نظری عضو شورای شهر شیراز در جمع متولیان مبارزه با مواد مخدر و جانبازان این عرصه، اعتیاد محصول را محصول ورود مدرنیته به زندگی دانست که همبستگی اجتماعی و رفتارهای فردی و جمعی ما را هدف قرار داده است.
 
وی با اشاره به چاپ کتاب جامعه‌نگار گفت: کتاب‌هایی از این دست باید محل رجوع مدیران، شهروندان و متولیان فرهنگ و امنیت باشد.

 
در بخش دیگری از این نشست صمیمی، نماینده نمایش‌نامه‌نویسان شیرازی نیز گفت: جشنواره جامعه‌نگار به عنوان یک رویداد فرهنگی- اجتماعی انگیزه‌ای بود برای هنرمندان که علی‌رغم شرایط سخت کرونا، باز هم کار کنند و دلسوزانه به دنبال رفع دغدغه‌های اجتماعی باشند.
 
همچنین نماینده هنرمندان عرصه تئاتر نیز بر نقش تئاتر خیابانی در کاهش این آسیب تأکید کرد و گفت: تئاتر با مردم ارتباط صمیمی برقرار می‌کند و آنها را به مشارکت فرا می‌خواند.
 
یادآور می‌شود: در این آیین که به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر و روز قلم برگزار شد، از جانبازان این عرصه و قلم به دستان فعال در این زمینه نیز تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها