پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
از قصه‌نویس جوان ارومیه‌ای تجلیل شد

همزمان با برنامه هفتگی کانون شعر و ادب شهرستان ارومیه، حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی از قصه‌نویس جوان شهرستان ارومیه تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، در این مراسم که با حضور جمعی از شاعران ارومیه و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان برگزار شد، « مهرداد عیوضی» به خاطر خلق داستانک «سرباز» با موضوع «سردار شهید قاسم سلیمانی» تقدیر و تجلیل شد.

مهرداد عیوضی  در این مراسم به خبرنگار ایبنا گفت: جشنواره جهانمرد یک جشنواره بین‌المللی بود که بعد از شهادت قاسم سلیمانی ایجاد شد.

وی ادامه داد: من افتخار می‌کنم که توانستم بعنوان یک نویسنده ادبی از استان آذربایجان‌غربی در این جشنواره کسب رتبه کنم و توانستم اسم شهر خودم را در زبان‌ها جاری بسازم.

عیوضی افزود: «سرباز» داستانی کوتاه با موضوع «سردار شهید قاسم سلیمانی» است که به عنوان اثر ادبی برگزیده به همراه 83 عنوان داستان کوتاه از قصه گویان کشور در مجموعه داستان جهانمرد به کوشش کوثر دانش چاپ و منتشر شده است و در این کتاب تنها نوشته من نیست و نوشته‌های نویسنده‌های مطرح کشورمان در سراسر دنیا را می‌توانیم ببینم.
 

وی ادامه داد: اسم داستان من به‌نام سرباز برگرفته از این جمله حاج قاسم است که در وصیت‌نامه خود فرموده بودند؛ «مرا سرباز خود بنامید» است و در این داستان یک سرباز ارومیه‌ای را به سردار ربط داده‌ام.

مهرداد عیوضی یکی از داستان‌نویسان جوان شهرستان ارومیه است که در سال 1371 شمسی در یک خانواده ادبی چشم به جهان گشود و بیش از 15 سال است که در عرصه داستان‌نویسی استان آذربایجان‌غربی فعالیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها