چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
«قرار سه‌شنبه‌ها» با محوریت سیره تربیتی استاد علی صفایی  

اولین جلسه ویژه برنامه «قرار سه‌شنبه‌ها» سه‌شنبه هشتم تیرماه با محوریت سیره تربیتی و اندیشه مرحوم حجت‌الاسلام علی صفایی، به همت انتشارات شهید کاظمی در خانه موزه شهیدان زین‌الدین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «قرار سه‌شنبه‌ها» ویژه برنامه‌ای است با محوریت کتاب و کتابخوانی که انتشارات شهید کاظمی از دو سال گذشته طراحی و اجرا کرد و با استقبال خوب اهالی فرهنگ رو‌به‌رو شد و تأثیر به‌سزایی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه داشت. با شیوع ویروس کرونا این برنامه در اواخر سال 1398 به‌کار خود خاتمه داد و دیروز (سه‌شنبه 8 تیرماه 1400) بعد از یک سال و اندی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
این برنامه که هر هفته میزبان یک نویسنده و کارشناس ادبیات و کتاب است، جلسه اول خود را با حضور سیدعبدالرضا هاشمی‌ارسنجانی نویسنده مجموعه «رد پای نور» (سیره تربیتی استاد صفایی) و از شاگردان و همراهان آن استاد عزیز، آغاز کرد.
 
در این برنامه نویسنده کتاب «رد پای نور» از نحوه ارتباط و آشنایی خود با مرحوم صفایی گفت و با بیان خاطراتی ناگفته از زندگی و دوران جوانی خود و تغییر و تحولات مسیر زندگی‌شان به واسطه استاد صفائی ذکر و یاد آن استاد گرانقدر را پاس داشت.
 
از نکات مهمی که وی در این جلسه به آن اشاره کرد،  تغییر مسیر زندگی افرادی بود که فقط با رفتار و عمل استاد صفایی اتفاق افتاده بود؛ رفتاری که همه‌اش درس بوده و آموزش و هدایت.
 
در ادامه برنامه، حاضران با حجت‌الاسلام علی شاملو آشنا شدند و پای صحبت‌های وی نشستند. علی شاملو که مدیر و موسس مجموعه فرهنگی «کتابرسان» مشهد است، از نحوه آشنایی و تحول به واسطه آشنایی با اندیشه و سیره استاد صفائی سخن گفت. وی که دانش‌آموخته رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه امیرکبیر در مقطع کارشناسی و همچنین ارشد مهندسی سیستم‌های اقتصادی-اجتماعی از دانشگاه علم و صنعت تهران است، بیان کرد که با مطالعه کتاب‌ها و ارتباط با شاگردان استاد صفایی با ایشان آشنا شده و آشنایی با استاد صفایی فتح بابی جدید در زندگی برایش شده و وی را به طلبگی علاقه‌مند و به این سمت هدایت کرده است. وی که اکنون به‌عنوان یک فعال فرهنگی شناخته شده، با راه‌اندازی یک مجموعه تربیتی در مشهد، فعالیت در حوزه تربیت دینی و مطالعه را اولویت اصلی خود قرار داده است.
 
از نکات مهمی که وی در این جلسه به آن پرداخت، نگاه متفاوت استاد صفایی به زندگی است و اندیشه‌ای که انسان را در مسیر کمال قرار می‌دهد.


در بخش پایانی برنامه، حلقه‌هایی از مخاطبان با محوریت شناخت سیره و اندیشه استاد صفائی شکل گرفت و به پرسش و پاسخ آزاد در این رابطه پرداخته شد و در پایان لاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت از خانه موزه شهیدان زین‌الدین بازدید کرده و با زندگی این شهید والامقام که میزبان اصلی جلسه «قرار سه‌شنبه‌ها» بود، آشنا شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها