پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
انتخاب کتاب برای کودکان را به خود آنها بسپارید

اسدالله شعبانی نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان، گفت: در انتخاب کتاب برای کودکان باید علایق و استعداد آنها را در نظر داشت و بهتر است این انتخاب توسط خود کودک انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، ویژه برنامه معرفی کتاب با حضور اسدالله شعبانی، شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان؛ خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی و اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی کشور  به همت این اداره کل و کتابخانه ملت تکاب در بستر فضای مجازی برگزار شد.
 
خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ضمن ابراز خرسندی از حضور کودکان در این برنامه گفت:  کودکان سرمایه‌های عظیم و آینده سازان کشور عزیزمان هستند و عادت به مطالعه باید از سنین کودکی در انسان نهادینه شود. بهترین دوست انسان کتاب است  و هرچه  انسان بیشتر با کتاب مأنوس شود  آگاه تر خواهد بود.
 
مدیرکل کل کتابخانه‌های عمومی  ضمن بیان اهمیت مطالعه، کودکان را به حضور مداوم در برنامه‌های فرهنگی-ترویجی کتابخانه‌های عمومی دعوت کرد.
 
اسدالله شعبانی، نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان به تشریح ویژگی‌های آثار کودکان پرداخت و گفت: دنیای کودکان نیاز به شادی دارد و رنگین و آهنگین است. در آثار کودکان نیز باید ویژگی جهان کودکان را در نظر داشت و از قدرت تخیل و کنجکاوی آنها بهره برد.
 
وی ضمن تأکید بر نقش کتابداران در آشنایی کودکان با حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار داشت:  در انتخاب کتاب برای کودکان باید علایق و استعداد آنها را در نظر داشت و بهتر است این انتخاب توسط خود کودک انجام شود؛ در معرفی کتاب‌های تاریخی به کودکان، باید از قبل موقعیت زمانی و تاریخی را برای آنها شرح داد.
 
در این برنامه کتاب ماه نو نگاه نو، زمین ما دل ما، گل آفتابگردان، شاعر و شب بو و دیگر آثار اسدالله شعبانی توسط امیرعماد نعیمی، مهرسا قنبری، گونش پیرانی، آیلین نقودی و دیگر  اعضای کودک کتابخانه‌های عمومی معرفی شد.
 
در ادامه،  با طرح سؤال  «کدام یک از آثار اسدالله شعبانی نیست؟» مسابقه چهارگزینه‌ای همراه با جوایز نقدی برگزار شد که علاقه‌مندان با ارسال پاسخ به شماره 100045012 در این مسابقه شرکت کردند و شعرخوانی،  گفتگوی صمیمی با نویسنده و پرسش و پاسخ بخش‌هایی از این برنامه بود.
 
دومین دوره ویژه برنامه‌های فرهنگی- ترویجی  طرح «کتابخانه تابستانه» با هدف ترویج کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت  در طول تابستان سال 1400 و  در بستر فضای مجازی  اجرا می‌شود.
 
یادآوری می‌شود؛ علاقه‌مندان جهت شرکت در این طرح می‌توانند با ارسال عدد ۱ برای کودکان، ۲ برای نوجوانان و ۳ برای بزرگسالان  به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲  به صورت رایگان در این طرح ثبت نام و شرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها