سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
رکوردزنی جهرمی‌ها در روز نخست اجرای طرح «بهارانه کتاب»

با اتمام روز نخست اجرای طرح «بهارانه کتاب»، کتابفروشی «کلبه کتاب» جهرم در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتابفروشی‌های کشور قرار گرفت. همچنین جایگاه چهارم این رده‌بندی به «پاتوق کتاب» در شیراز تعلق گرفت.

مهدی امیدبخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، اعلام کرد: از روز گذشته (دوشنبه 17 خرداد) که بهارانه کتاب در سراسر کشور آغاز شد، 45 کتابفروشی استان فارس در این طرح فصلی مشارکت کردند و در 24 ساعت گذشته رکوردی کشوری به واسطه یک کتابفروشی در جهرم برای فروش کتاب به جا گذاشتند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیارد و ۱۶۲ میلیون ریال توسط 36 کتابفروشی شیراز و 9 کتابفروشی شهرستان‌ها فروش انجام گرفته است، افزود: با وجودی که 7 درصد از کل فروش کشوری در فارس بوده، اما 10 درصد از شمار کتاب‌ها در فارس فروش رفته است.
 
به گفته امیدبخش، اکنون کتابفروشی «کلبه کتاب» جهرم، در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها بر اساس تعداد کتاب فروش رفته در طرح «بهارانه کتاب» قرار دارد و استان فارس به لحاظ میزان فروش بر اساس تعداد کتاب، پس از تهران و خراسان رضوی، در جایگاه سوم استان‌ها قرار گرفته است.
 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با بیان اینکه «پاتوق کتاب» شیراز نیز در این فهرست جایگاه چهارم را دارد، اظهار کرد: در استان فارس تاکنون در جریان اجرای طرح «بهارانه کتاب 1400» بیش از 5600 جلد کتاب فروش رفته است.
 
این در حالی است که نسبت به طرح فصلی گذشته که باز هم 45 کتابفروشی در استان فارس مشارکت داشتند، شمار کتابفروشی‌های شهرستانی یک مورد افزایش یافته و از شمار کتابفروشی‎‌های شیراز یک مورد کاسته شده است.
 
یادآور می‌شود، طرح «بهارانه کتاب 1400» که از صبح دوشنبه 17 خردادماه جاری آغاز شده است، تا دوشنبه 24 خرداد 1400 ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند تا سقف 200 هزار تومان خرید به ازای هر کارت ملی از 40 هزار تومان تخفیف برخوردار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها