چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
یازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) برترین‌های خود را شناخت

طی آیینی 20 اسفندماه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزیدگان یازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین گفت: با توجه به  شیوع بیماری کرونا قادر به برگزاری حضوری این برنامه با حضور همه شاعران و علاقه‌مندان به شعر نبودیم به همین علت آیین پایانی جشنواره به صورت برخط برگزار شد.

 محمد جوروند افزود: 120 اثر از کشورهای لبنان،سوریه،عراق، یمن و عمان در بخش فصیح و در بخش شعبی از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 69 اثر به مرحله داوری رسید.
وی در ادامه رویکرد جدیدی برای این جشنواره ارائه داد و تصریح کرد:  پیشنهاد من این است برای سال 1400 قبل از آغاز جشنواره شعر رضوی، 7 جشنواره مقدماتی در حوزه شعر ولایی و موضوع امام رضا (ع) برگزار کنیم و سپس برگزیدگان این 7 جشنواره به مرحله نهایی جشنواره شعر رضوی به زبان عربی راه یابند.

جوروند اضافه کرد: بشخصه معتقدم نباید این جشنواره به یک مقطع زمانی ختم شود بلکه باید بتوانیم در طول سال از فرهیختگان و شاعران شعر عربی قدردانی کنیم چون دستاورد این جشنواره در سال های گذشته اتفاقات خوبی را در زمینه  شعر عربی رقم زد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان خواستار تاسیس انجمن‌های شعر و ادبیات عرب در شهرستان‌های مختلف استان شد.

برگزیدگان جشنواره شعر رضوی به زبان عربی

هیئت داوران این دوره از جشنواره متشکل از علی عفراوی، عدنان غزی و بهروز سپیدنامه برترین‌های جشنواره را اعلام کردند.

در بخش شعبی،"نوری جابری" از جزیره صلبوخ، مقام اول،"مهدی ناصری "از شوش، مقام دوم و "نادیه عاشوری" از اهواز، مقام سوم را کسب کردند. همچنین "قاسم نیسی"  از باوی، "عبدالحسین صیاحی" و "شیما ناصری" هر دو از اهواز ،"جاسم سلامی" و "مهدی نعیماوی" هردو  از شادگان به عنوان شایسته تقدیران این بخش شناخته شدند.

هیئت داوران در بخش فصیح، رتبه اول را به "آسیل سقلاوی" و رتبه دوم را به "محمدعلی فرحات" هردو از کشور لبنان و رتبه سوم را به "عقیل اللواتی" از کشور عمان اعطا کردند و همچنین  در این بخش هیچ‌کس شایسته تقدیر شناخته نشد.

هیئت داوران در بخش مقاله، مقالات "خیریه عرش" و "مژگان علی نژاد" از اهواز را به عنوان مقام  شایسته تقدیر معرفی کردند. 

یازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که به دبیری عباس حزباوی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها